13. Sjef en Janny in Thailand. Stad der Engelen

20 februari 2018 - Bangkok, Thailand

13.

Stad der Engelen…

Dag, Udon Thani!

Vanmorgen, koffer opnieuw geschikt. We hangen nooit iets in de kast, maar aangezien we maar 15 kg bagage mee mochten nemen in het vliegtuig van NokAir, moest het een en ander in de rugzak. Paar schoenen, de föhn, wat toiletspulletje, enfin, dat moest genoeg zijn. Op Schiphol had ik nog geen 17 kg, en het is gelukt. Precies 15 kg in de koffer, dus prima! Daarentegen een flink zware rugzak, maar ja.
De ☕️- shop van het hotel was nog dicht, dus ik naar buiten in de straat voor take away bakkie.
Loop ik langs zo’n reiskantoortje, zie ik daar een aanbieding voor De Keukenhof.
Ik denk dat ik maar een handeltje begin! Eerst naar de Lotusszee, dan door naar de bollen.🌷🌷🌷💐
12.30 uur naar de luchthaven, in 20 minuten waren we er met de gratis shuttle van het hotel.
Ingecheckt waren we al, en als je dan je telefoon laat zien samen met paspoort krijg je een instapkaart. Niks printen, ik heb geen printer hier nodig.

Bagagecontrole : water weg, en Sjef de fles bodymilk en de fles zonnebrand. In zijn poging om 15 kg te maken, niet nagedacht dat een fles maar 200 ml mag en niet 500 ml. Maar ja, so be it!
Vlucht duurde royaal een uurtje, volgens Sjef een beetje onrustig, ik weet het echt niet.
Ik hoorde : cabin crew proceed landing en werd wakker.😟💤😴
Bagage snel, zó fijn, oranje koffertje! Busticket gekocht en daar gingen we de trafficjam in. We waren wel een uur onderweg. Toen te voet, want het moest heel dicht bij zijn en na wat vragen, gevonden!
Een chagrijnige dame, in de receptie.alleen commando’s. Give me passport, give me 1500 bath, give me booking. Ze sprak geen Engels….

Tja we zitten in Kao San, hier wemelt het van de backpackers. Het hotel heet Cha Cha en ziet er prima uit. Brandschoon mooie kamers, fonkelnieuw en last but not least : heerlijke bedden!

Vanavond hebben we gegeten met Charuda en dat was een heerlijke avond. Lekker eten, nieuwe reisdoelen gevonden, laatste nieuwtjes uitgewisseld en altijd gezellig.

We zijn nu weer terug in het hotel, Kao San Road is niet zo fris, vind ik, maar ligt heel centraal. Hier en daar een kakkerlak en een rat, komt er zijn hier zóveel eetstallen, en er ligt van alles op straat. Dus, stad der Engelen, mwah, bietje viezelijk !
Morgen een dagje lopen en varen en woensdag vertrekken we weer, richting Petchaburi, naar de zee. Alleen… we hebben niet naar het weerbericht gekeken, dat is een beetje teleurstellend, maar we gaan in elk geval. Relaxen!
Net zoals nu!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Heidy:
    19 februari 2018
    Hopen dat het weer goed is en jullie na woensdag kunnen relaxen, Gr uit koud Nederland, hoedoe
  2. Ria:
    19 februari 2018
    Je weet dus nu waar je in maart naar toe moet🌷🌷🌷 .
    Wandel en vaar ze morgen, veel plezier in elk geval, houdoe war.
  3. Annemarie:
    veel plezier weer!!
  4. John viguurs:
    19 februari 2018
    Kunnen we het even hebben over die Fohn??????????veel plezier.
  5. Janny:
    20 februari 2018
    föhn is opklapbaar, = 300 gram.
    voor mijn bos haren voldoende.