4. Sjef en Janny in Thailand Bangsaen

9 februari 2018 - Nederland, Nederland

Verslapen! 9.10 uur wakker, douchen en hurry voor ontbijt tot 10 uur. Maar gehaald gelukkig.
Wat is het plan vandaag? Géén plan, dat werkt het beste.
Fietske op de kop tikken. Die keinder in de receptie weten t niet, verstaan het niet en dus “no have sir”. O.K. Dan gaan we zelf op zoek!
Tien stappen voorbij de saluerende portier, staat een menneke met rode fietskes. Na wat heen en weer gerommel kunnen we voor 24 uur huren voor 200thb per stuk. Maar dan moeten wel de banden hard zijn. No problem, hij in de auto, komt ie even later terug met een complete compressor! Fietspomp, nooit van gehoord! Bandjes hard en off we go!
Ik wilde graag naar Ang Sila, dorp verderop, 6 km. Dus we fietsen heerlijk op ons gemakkie die richting op. Stop voor koffie en we raken aan de praat met 2 oude Britten, zo ondeugend als de pest! Vanavond is hier langs de boulevard avondmarkt! 😍die onthoud ik even!

Wij weer op de fiets, het wordt al snel heuvelachtig.En heet, en trappen zonder versnelling. Zouden er nog meer heuvels komen? Lijkt de Cauberg wel. Och en dan zie ik de eerste aap, nou daar heb ik het niet op! Ik zie ze als op mijn bagagedrager springen, brr. Om de ramp compleet te maken, ook nog een aantal zwerfhonden, maar door de warmte te lam om te bewegen gelukkig.
Langs een “café” en het vrouwtje gevraagd of er nog meer bochten zijn, no, no you can go! Daar komt alwéér een heuvel aan, Sjef gaat kijken wat er achter de bocht ligt. Nou nog meer heuvel! En ook nog meer apen. En we moeten ook nog terug. We hebben overleg en besluiten om te keren. Bochten en heuvels in omgekeerde volgorde en zeebries in de rug.

We fietsen rustig terug, komen weer in Bangsaen en toeren rustig verder, tot we een leuk restaurantje zien. Er zit een Europesche man op het terras, meestal teken dat het eten goed is.
Sjef neemt een hamburger en ik Tom Kha Kai, kokos-kippensoep met rijst. Heerlijk gegeten.
De man komt uit België bij Valkenswaard en vertoeft hier 6 maanden per jaar, ook een optie.
De eigenaar van het restaurant is een halve Chinees, met zo ‘n wrat op zijn kin, met 3 hèle lange haren eraan, brr. Maar zijn vrouw kan lekker koken!
We springen weer op de fiets en rijden door kleine straatjes en zien van alles. Links rijden gaat goed, totdat je op een rotonde komt, die neem je dus ook linksom, raar hoor.

Als we weer in het hotel zijn, zoeken we een goede parkeerplaats voor onze fietskes. We hebben geen slot gekregen van de man, niet nodig! Raar idee, maar goed, we zien wel
Sjef naar het zwembad, ik siësta op de kamer, wel aan toe na al die kilometers stampen.

En dan is het donker, zoeken we onze fietslampjes op en hup naar de avondmarkt voor ons diner.
Daar is het druk, nog nooit zoveel auto’s en brommers gezien. Er is geloof ik geen Thai die weet wat lopen is, fietsen trouwens ook niet, iedereen kijkt ons na!
We eten wat kleine hapjes, een soort kroket, wat gebakken kwarteleitjes, fried rice en grote gamba’s, dat wordt een slachtpartij, maar met een rol closetpapier vegen we onze handen weer schoon. Het was lekker! Op de markt is van alles te zien en dan bedoel ik de verkopers, hun oude ouders en de baby’s. Heel het dagelijks leven komt hier voorbij. Baby’s worden gewiegd, oeuters door iedereen verwend en oude mensen kijken het maar aan en doen de afwas met stromend water ( van de ene in de andere teil). Het hoort erbij.
We kunnen weer aan de terugweg beginnen. Het is aanmerkelijk minder druk, dus we zijn er zo.Het hotel is ondertussen vol aan het raken, er komen hier veel mensen uit Bangkok voor het weekend.
Van het thuisfront krijgen we veel appjes, dus we zijn redelijk op de hoogte van het wel en wee van Carnaval.
Morgen nog 1 dag te gaan, zondag vertrekken we met het vliegtuig naar het noorden, ben benieuwd!

1. Ria:
    9 februari 2018
    jongelui, fijn toch als je je verslaapt, het is tenslotte vakantie, geniet er maar van. Hier in den bosch is het al volop carnaval, het weer werkt nog mee, we zien het wel, voor zondag een goede vlucht, en tot het volgende verslag
  2. Janny en Corry:
    10 februari 2018
    Jeetje wat een activiteit in de hitte! Straks supergetraind terug. Het klinkt allemaal heerlijk! Nog veel plezier en we volgen jullie op de voet (fiets)
  3. Ineke van den Heuvel:
    12 februari 2018
    Wat 'n leuke verslagen! Lijkt me zo raar als je aan 't fietsen bent en je ziet gewoon apen lopen!!!!!Nou dat was iets voor mij,wat zou ik ineens toch hard kunnen fietsen!
  4. Janny:
    12 februari 2018
    Nou dat klopt Ineke, ik weet ook niet hoe snel ik weg moet als er apen in de buurt zijn hoor!