12. Sjef en Janny in Thailand, lazy sunday

18 februari 2018 - Chiang Khan, Thailand

12.

Lazy Sunday!

Vandaag doen we niet veel, geen plan tenminste.
Lekker lang ontbijt, dat is hier super.

We hebben zeker één missie : what’s next??

Morgen gaan we in elk geval hier weg. Deze stad heeft voor ons niets te bieden. Smog, en heel druk verkeer. We hebben bedacht dat we al twee weken rondtrekken en dat het tijd voor rust wordt. Dus moeten we bedenken hoe verder.
We willen graag naar de kust. Mieten we in elk geval terug naar Bangkok.
Met de ( nacht) bus is dat 8 uur. Nu slaap ik toch, maar zie dat niet zo zitten. Dus hebben we een vlucht geboekt met NokAir, morgen, 14.20 uur. Dat is 1 uur en tien minuten vliegen.
Dan doen we twee dagen Bangkok en gaan we woensdag verder. Waarheen dat weten we nog niet precies.
Zo, dat is geregeld!

Dus, tijd om hier nog wat te doen. We gaan naar het grote park en nemen maar de tuktuk, bij het busstation, hier om de hoek. Daar staat een vrouw de ritjes te verdelen. De tuktuk drivers zitten te slapen.
Ze begint te klappen en en roept iets, de driver reageert niet, ik zing, “hallo allemaal, wat leuk dat je er bent!” Krijg je dat liedje weer niet meer uit je kop.
Hij schrikt wakker, maar blijkt ook doof te zijn, en dikke bril op. Ze roept in zijn oor : “ one hundred bath” en nu snapt hij het. Wij erin en heelhuids bij het park aan gekomen. In de vijver drijft een enorme gele badeend, nog van Valentinesdag. We lopen wat rond, maar er is niks te doen.
Tijd voor een koffietje. Tentje zo gevonden en 20 minuten na de bestelling ( er was geen melk in huis) kregen we de cappuccino, vergezeld van pot thee, en zoute crackertjes.

De eigenaresse zegt dat we naar de tempel moeten gaan. Dus wij er heen gewandeld.
Het is vandaag beetje bewolkt en lekker windje.
Tegenover de ingang is een winkel en daar verkopen ze witte en gouden doodskisten. Die staan gewoon buiten onder een afdakje. Als een boeddhist sterft, gaat hij naar de hemel, dus is iedereen blij!

De man zegt : “ it’s a coffin, for dead body “ en ik, no body in now? Dat vond ie heel grappig!

Wij de tempel in. Prachtig nieuwe gebouwen. Een trap naar boven met draken er langs, kom je de chedi binnen en zit er achter glas een overleden monnik. En aan de andere kant nog een, hun bezittingen zijn er ook bij uitgestald. Werkelijk we hebben ze écht bestudeerd, maar zijn er niet achter of ze gebalsemd en echt zijn, of dat ze van was zijn. Ze hebben zelfs sproeten, en de andere heeft zeiloren.als ze zouden bewegen geloof je het ook.

Nóg een trap hoger zie je weer een beeld van marmer en een muurschildering van de Boeddhistische Tuin der Lusten denk ik!
Ik heb het gefilmd, hoop dat ik hem kan uploaden.

Kwam nog een bruidspaar de zegen halen, het is een bijzonder weekend, Chinees Nieuwjaar, dat je dan trouwt, blijkbaar.

Wel, we hebben het allemaal nog eens bekeken en hebben weer een tuktuk genomen, naar Central Plaza, een enorm winkelcentrum. Daar een heerlijke curry, met omelet en rijst gegeten.
 Sjef weer bermuda’s geshopt, dus de oude kunnen achterblijven.

Terug op de kamer horen we ineens water druppelen, kwam uit de airco, die boven Sjef zijn bed hangt! Dus snel ding uit, bed opzij en prullenbak eronder.

Inmiddels is het weer droog, ligt Sjef al heerlijk in comastand en heb ik ook niets meer te melden,

Morgen 12.00 uur check-out en 12.30 uur airportshuttle.
Maar dat is pas morgen …..💤😴

1. Ria:
    18 februari 2018
    Hallo allebei, wat fijn dat jullie het leuk hebben. Een rustdag in de vakantie is ook fijn. Morgen dus verder, we wachten jouw verhaal maar weer af, in elk geval veel plezier.
  2. Heidy:
    18 februari 2018
    Ik lig elke keer weer in een deuk hoe jij jullie avonturen vertelt janny, zeker over dat liedje: hallo allemaal wat fijn dat je er bent,,,
    Houdoe