13. Sjef Janny Thailand, Phang Nga

18 februari 2016

Laatste dagje hier, morgen gaan we verder, naar Krabi stad. We worden hier opgehaald, naar het busstation en gaan met minibusje daarheen.
Vandaag weer met de scooter weg geweest, we hebben zó genoten, het is hier zo mooi!
We zijn eerst naar het nationaal park gegaan, aan de rivier, we wilden door het mangrovebos lopen, maar het pad was ingestort.
Dus weer op de brommer naar één van de pieren waar al die toeristen vertrekken voor een dagtocht. Onderweg komen die proppers op n brommer naast je rijden en laten de menukaart zien, waar en hoe je kunt varen. Dus neen, van de week al gedaan. We wilden alleen maar stil aan het water zitten en een beetje kijken. Heerlijk!
Toen weer verder, zomaar een weggetje in, langs viskwekerijen, huisjes van golfplaat, winkeltjes met flessen benzine fruit en honden.
Langs de weg wat gegeten, heerlijk! En zag ik daarnaast een groot hotel, mooi, hebben ze échte wc's! Klopt én koffieshop cappuccino, dus vlug Sjef gehaald en besteld.
Wat een toneelstuk! Eerst apparaat opwarmen, dan koffie halen, zetten en als sluitstuk de melk! Het machien sist en puft, maar géén schuim te bekennen! Dus opnieuw, nou die koffie is allang koud. Dus na 20 minuten heb ik gezegd, kom maar op met die koffie, laat dat schuim maar zitten! ( verstaan er toch niks van). Nou die koffie stond rechtop zó sterk! Gelukkig kregen we er een pot thee bij, inschenken in de koffiekop' spoelen en brrr doorslikken en wegwezen! Debacle.

Door, terug naar Phang Nga, 20 km verderop, ik begin er lol in te krijgen, alleen die helm is zo warm.en kwamen we op de weg naar de grot. Phung chang cave. 1,2 km lang. Je kunt daar opstappen in een kano, dan halverwege overstappen op een vlot en laatste stuk lopen door ijskoud water.
Daar had ik geen zin in! En Sjef natuurlijk ook niet! Dus we hebben het allemaal eens bekeken, al die dagtoeristen uit Pukhet uren in n busje.
Wij lekker op t brommertje!
We gingen weer, eens even het dorp goed bekijken, het is heel lang en smal, in een dal gelegen tussen de karstrotsen. Komen we bij een blok winkels, waar uit een winkel wierookluchtje kwam. Ik kijken natuurlijk, was het een tempel met honderden beelden, maskers en attributen. We kregen wierook om te offeren, nou dan doen we dat maar. Boven was ook nog wat, nog meer, ook Boeddha's.
Ben ik daar goed en wel binnen zegt een van de mannen: hebt u pijn in de rug? Mm, weard! Ja dus en goed ook. Hij zegt:ik kan u helpen, energie van God en jing en jang (2 tatoos op beide armen). Ik naar Sjef, die buiten zat, met zijn telefoon. Doen! Kan geen kwaad.
Dus ik alleen helemaal naar achteren. Moest ik op een krukje gaan zitten, close your eyes madame. ( ik heb stiekum gekeken) dacht, dalijk is mijn tasje weg en Sjef zit buiten!

Hij begint met zijn ogen te rollen, maakt rare geluiden en het was klaar, en?.? Heeft me niet aangeraakt en Ik stond lenig op!
Mm, weet niet wat ik er van denken moet, maar we zien het wel! 100 bath ge offerd en weg waren we.
2 e poging voor koffie, bijna niet geslaagd, want de eigenaar zat bij de kapper, haha hier kan alles!
Wij weer op de brommer, door naar de apentempel, zonder apen. Nou daar was het net het spookjesbos van de Efteling. Stond vol met rare beelden, moet hemel en hel voorstellen, nog nooit zoiets raars gezien. Er stonden beelden bij die konden van Jeroen Bosch zijn.
Hup, up we go! Prachtige weg gevonden boven op de heuvel en zo om naar beneden en zijn we weer terug bij het guesthouse, waar onze balletdanser een sprongetje maakt, zo blij is hij om ons weer te zien! Wat een prachtige dag is het geweest.

Ik moet eerst een rectificatie maken: we dachten dat hij gin drinkt, maar vanochtend bleek dat hij water drinkt uit een ginfles. Die fles is vierkant en past precies in de koelkast. Ik heb er ook een glaasje van gedronken, echt water. Dus bij deze excuus!
Hij vraagt steeds sigaretten aan Sjef, doet er dan iets van mentholzalf aan de filter en rookt hem dan op! Moet niet gekker worden!
Vanavond Sophie gesproken, in ons huis is het nu 13 graden, maar gelukkig is de ketel gefixt, de printplaat was kapot door de stroomstoring. Dus ons huisje kan weer opwarmen. Kemkes gaat declareren bij Enexis. Mooi, geen kosten! Nu de magnetron nog, doe ik wel als ik thuis ben.

Oh, Lucy ziek, Kate nog ziek en Json oorontsteking, Vught is momenteel ongezond! Beterschap schatjes!
Benieuwd hoe het morgen gaat en waar we terecht komen!?
Dat vertel ik morgen wel, het is nu bedtijd en nog steeds heel warm!

1. Annemarie Zandee:
    18 februari 2016
    Mooi verhaal weer Janny. Ik geniet ervan. Groeten aan Sjeffie!
  2. Ria:
    18 februari 2016
    Weer genoten van jullie verslag, maar van de cappuccino geniet ik hier wel, tot morgen en houdoe
  3. Heidy:
    19 februari 2016
    Janny, gij bent straks ervaren brommert bestuurder, kun je op de brommert gaan werken
  4. Janny:
    19 februari 2016
    wij samen
    Heidy? ik zit alleen
    maar achterop en
    knijp als ik het eng vind