14. Sjef en Janny Thailand, Krabi town

19 februari 2016 - Krabi Noi, Thailand

14. Sjef en Janny Thailand, Krabi town

Hehe, aangekomen vanochtend om 11 uur.
We hebben afscheid genomen van Mat, onze eigenaar van het guesthouse, hij had voor ons een foto geprint, zo lief. Afgerekend, en de was for free, mèt een hupsje! Wat een schatje!
Hij had ook nog netjes geregeld dat de minibus ons bij het guesthouse op kwam halen.
Dus half 10 sharp, wij in het busje. Wat een helse tour! Die chauffeur moesten ze zijn rijbewijs afnemen. Ik ben al geen held in een auto, maar links inhalen ( dat moet rechts hier) op een tweebaansweg, is écht gek! Doordat hij zo hard reed, waren we er snel, maar dat is geen excuus.
Enfin, aangekomen op het busstation moesten we overstappen op een songthiauw, en nog 10 km verder. Die dropt je dan weer in het centrum en daar moesten we een tuktuk. Die vroeg 200 bath, dat is 2,5 cappuccino Ria! Dus gepingeld, voor 100 deed ie het ook! Eigenlijk nog te duur want in een paar minuten waren we er. Maar goed, we hebben niet hoeven te lopen.

Het hotel valt niet tegen, het is steeds maar afwachten wat je krijgt. Nu een driepersoons kamer, wat meer ruimte. Prima. Het staat aan de rivier en we hebben schitterend uitzicht. Prachtige promenade voor de deur.
We zitten op de bovenste verdieping, 5 e etage en geen lift. Dus goed nadenken en niets vergeten!
Na een douche, op pad naar de stad. Wat een heksenketel! Het barst hier van de toeristen en dat vinden we niet zo leuk. Het is helemaal geen vakantieperiode. Koffietent gevonden, en vandaag geen klachten. Clubsandwich erbij, de eerste keer brood, sinds ons vertrek. Eigenlijk is Thais veel lekkerder. Toen kwamen we langs een massagetent, beslissing was snel genomen, en enkele momenten later,  daar lagen we voor een z80 minuten durende  massage, mét kleren aan hoor! Mijn masseuse was zeker 100 kilo, dus ikke blij dat we alleen voetmassage hadden besteld.
Mooi dik uur lekker gelegen, in de airco, kopje thee erbij, niet verkeerd!
Daarna nog een rondje gelopen en terug naar het hotel en beetje gerommeld.
Etenstijd! We nemen eerst een pancake met banaan, hebben we vast een bodempje.
We willen naar de avondmarkt, zo gevonden, maar wát een drukte en alleen maar toeristen, niks aan. Schuifelen langs souvernirskramen, kraaltjes, sjaaltje, slippers en speelgoed, allemaal made in China! Die markt af, wat een mierenhoop!
Andere markt, met eetkarren. Ook zo vol en niks lekkers, dacht opeens, dalijk schiet hier een rat voorbij, dan gaat Sjef hier weg, dus hier eten, ook geen optie!

Dus toch maar weer terug een straatje in. We willen Thais eten. Uiteindelijk gelukt, maar een open restaurant, met een superharde muziek, en er rijdt heel veel verkeer langs, en vandaag irriteert me dat.
Dus na het lekkere eten zijn we weer richting rivier gewandeld, daar was het een stuk leuker, dan in de stad. Je kent dat wel, die oude engelse vrouwen, maat 48 hang-t**ten en dikke buik, strapless jurk, mini, met slippers, dito kerels, en vooral beiden vol tatoes. Nou kan ik daar nog mee leven, maar Sjef heeft op elk plaatje commentaar, die vindt het lelijk. ( excuus aan alle tatoe-eigenaren!).
Ze zijn op zoek naar de Bakery, de Engelse pub en de biergarten. Mwah, wij niet!
Nog even van de rust aan de boulevard genieten. Krijg van een visser spontaan een klein visje aangeboden. Ik weiger, want ik lust geen haai haha!
Daar kan hij wel om lachen,
Morgen eens verder speuren naar wat we hier kunnen doen, moeten toch mooie strandjes zijn.
Momenteel zitten we op het dakterras van het hotel, lekker briesje en we zien de vissersvloot uitvaren. Om 11 uur p.m. Is het hoog water. Scheelt zeker 2 meter. Vooral in het mangrovebos kun je dat goed zien.
Voor nu, ik ga zo mijn nieuwe bed proberen, ik heb gerekend, bed nummer 6, nog zeker 3 to go!
Maar met mijn eigen kussen, gaat het best goed. Dus, wordt vervolgd,
Sawadika! Allemaal!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ria:
    19 februari 2016
    Jongelui als ik dit zo lees houden jullie het nog wel een tijdje uit.
    Geniet er in elk geval van, hier was het vandaag weer een mooie dag, maar vanaf morgen is dat weer voorbij. Houdoe en misschien tot morgen.
  2. Heidy:
    21 februari 2016
    Hoi janny en Sjef. Ik geniet van jullie leuke reis avonturen. Misschien voor ons ook eens iets om naar toe te gaan.Geniet er nog maar van, hier op het moment veel wind en regen, lijkt wel herfst!! Houdoe war, Gr heidy