14. Sjef en Janny in Thailand, Bangkok

20 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Bangkok, wereldstad…

Vanochtend, heerlijk ontbijt, yoghurt, fruit én muesli! Dat was me nog niet eerder gelukt.Daarna zijn we naar de rivier gelopen, de pier is hier vlak achter. Ticket gekocht voor de veerboot, en off we go. Doel was Chinatown. Dat is 5 haltes varen. Varen vind ik hier nog altijd leuk. De bootjongens fluiten een bepaald deuntje als ze aanleggen en vertrekken. Alles wel hurry up! Hully hully roepen ze dan en weg is de boot. Alles op de minuut. Midden op de rivier ( 2 x zo breed als de Waal) ligt een bootje te schommelen van de Marine, met 4 mannen erop. Ik denk dat ze zeebenen moeten krijgen, want ze doen verder niks.
Grote duwboten, 3 achter elkaar, speedboten, longtailbootjes alles kruist en haalt elkaar in.
Dan zijn we bij halte Chinatown en springen uit de boot.

Voor mij een feest om rond te struinen. Alles, wat je maar denken kunt is er te koop. Van stickers tot goud, van schoenen tot pruiken en extensions, eten, fruit, soep, kastanjes, gebakken bananen, en gebakken schorpioenen (zolang ze maar dood zijn)
We struinen maar rond. Go with the flow. We belanden in een riemenwinkel en Sjef staat een riem uit te zoeken. Komen er ineen 2 scooters dwars door de winkel gereden! Van voor naar achter, en een uitlaatgasstank! Alles kan hier!

Een ventje van zo’n jaar of twee ligt midden in de hectiek in een tuinstoel te slapen.
Een oude man met twee manden aan een stok loopt te venten, een eetkarretje met ba pao en een vriendelijke dame.
Rijen volk in de goudwinkels. Geen idee of het nog met Chinees Nieuwjaar te maken heeft, of met de goudprijs. Die prijs staat in witte cijfers op alle winkelramen gekalkt. Elke dag verse koers. Na een paar uur lopen is het tijd voor lunch. Ik zie het Bangkok hotel en nodig mijn reismaat uit voor lunch. Wat een wereld van verschil. Van de straat, uitlaatgas, verkeer, eetstallen, naar de luxe.
Sjef kiest clubsandwich en ik tosti met sla, het is heerlijk koel en we komen even bij.
Na de lunch nog even naar 9 hoog om uitzicht te bekijken. Op 9 is het zwembad, en na het uitzicht te hebben bewonderd, duiken we weer onder in het straatgewoel. Er zijn vast heel veel Thai die nog nooit hier binnen zijn geweest.

We lopen weer richting boot en varen terug naar pier Kao San road. Wij hebben besloten dat we hier niet meer terug hoeven.
Kao San Road is de place to be voor backpackers en andere mafkezen!😳
Oude vrouwen met toyboys, oude kerels met Thaise meiden, de beugeltjes nog op de tanden. Ladyboys van 2 meter, met toyboy van 1.40 m. En dan , zoals Sjef ze noemt, van die ongewassen types met rastaharen.
Daartussen lopen vrouwen van de langneckstammen te venten met spullen uit Chiangmai. Gekke hoedjes, armbandjes en houten kikkers die geluid maken.

De straten zijn hier vies, afval, riool stinkt en iedereen loopt te eten. Gisteravond liepen er ratten en kakkerlakken. Brr. Bangkok is een rare stad!

We hebben het weer gezien en morgen gaan we naar onze nieuwe bestemming, in de buurt van Petchaburi, aan de kust en komt de rust er eindelijk aan.
Het is het Chomtalay resort in Hadchaosamran. Villa’s op het strand. Dat belooft wat.
Ik denk dat we er helemaal alleen wonen, het is laagseizoen.

Dus onze missie morgen is naar western busstation en kijken of we vervoer vinden om er te komen.

Doei Stad der Engelen, ik heb het weer gezien!

1. Ria:
    20 februari 2018
    Het is wel een gevarieerde vakantie die jullie maken, leuk hoor. En dan gaat morgen de rust beginnen, ben benieuwd, tot morgen dus en houdoe.