16. Sjef Janny Thailand, Krabi

21 februari 2016

Zoals we al verwacht hadden is het een leuke dag geworden.
Ik heb namelijk geslapen in het Holiday Inn resort in Ao Nang! Heerlijk!

Vanochtend de brommert nog voor een dag bij gehuurd en na heerlijke cappuccino bij het guesthouse @ krabi hier naast ons, zijn we vertrokken naar Ao Nang. 30 km verderop. Dat is een heul toeristische plaats, maar er zijn ook supermooie strandjes. We zijn hier al eens geweest in 2007 geloof ik, en daar 3 dagen lang weg geregend. Nu is het bloedje heet, met een straffe wind van zee, heerlijk dus.
3 kwartier brommeren en we waren er, wat een heksenketel! Het is eigenlijk een heuvel, met onderaan een strip met hotels restaurant winkeltjes en andere rommel. Dan de weg en dan het strand. Hagelwit poederzand, mooie zee en bijna geen schaduw. En dat is nou net mijn probleem! Ik raak oververhit als ik in de zon ga liggen, hier in de tropen, 's middags om 1 uur.

Dus na even op mijn nieuwe matje te hebben gelegen, met kleren aan, - want behalve mijn nek, polsen en voeten, heeft mijn lijf nog geen zon gezien en ben ik zo wit, dat de Thaise vrouwen zo mooi vinden - was ik het eigenlijk al zat!
Trouwens als je hier in de winkels kijkt, heb je een rek vol met allerlei smeersels om je huid wit mee te maken en een heel klein stukje met zonnebrand cremes. Dus, ik wordt hier alleen maar bewonderd, en niet uitgelachen om mijn melkfles benen.
Vanavond gingen we eten, heb ik maar een jurk aangetrokken, als ik toch mooie benen heb, hoef ik ze ook niet te verbergen!

Sjef had zich al helemaal geïnstalleerd hij geniet zó van een dagje zon en zee, en het was hem gegund.
Dus besloot ik om even iets te gaan eten, lekker koel ergens en even bijkomen.
Zo gezegd zo gedaan, heerlijk Tom Kha Khai genomen, lekkere soep. Daarna had ik het nog steeds heet en ben ik naar het Holiday Inn gegaan om wat af te koelen. Ik dacht even chillen en daarna terug naar het strand. Er stonden heerlijke loveseats in de tuin en daar ben ik lekker gaan zitten tot ik een uur later wakker werd van de telefoon!
Sjef kon me negens vinden en had al die tijd al op me zitten wachten. Sorry, maat, ik sliep, op stand nog wel!
Sjef is ook gekomen en ik heb 2 badlakens geregeld en we hebben heerlijk gezwommen, gedoucht en omgekleed, en de obers maar knikken. En wij maar terug knikken...
Heerlijk, zo' n chique resort! We hebben de badlakens weer netjes ingeleverd en daar gingen we weer op de brommert helemaal terug.
Ao Nang was één grote file, trubbelig en keidruk, blij dat we er weer uit konden. Wat mensen daar toch zoeken?
Onderweg toch nog even gestopt voor warme wafels en een drankje en mijn Sjeffie heeft me weer veilig teruggebracht en daarmee hebben we het hoofdstuk brommert voor deze vakantie afgesloten. In Bangkok mogen we niet van Sophie. Nou doen we dat ook niet, want je stikt daar an de uitlaatgassen.
Nog wat gedronken bij de buurman, ik dacht ik neem lekker groene thee. Nou wat ik in een theeglas kreeg was zo zwart als de kachel! Smaakte wel naar groene thee. Met een citroentje erin lekker opgedronken. Resultaat : zwarte lippen en een knalgroene tong! Het ging er met de tandenborstel niet eens vanaf.

Met bewondering gekeken naar grote mieren die af en aan rennen over een draad. Tis net de Bartenbrug, ze lopen heen en als er een tegemoet komt, moet ie onderlangs. Fascinerend om te zien.

Vanavond zijn we bij een seafood restaurant hier vlakbij gaan eten. Superlekker! Gestoomde vis in bananenblad. Soort spinazie met kip en ei, Sjef gehaktschotel en witte rijsten als garnering een prachtige orchidee.
Als toetje, zoals we vorig jaar van onze Thaise vrienden hebben geleerd, mango met sticky rijst.
Die rijst was versierd met een groen randje zoet. En er hoort kokosmelk overheen. Jammie!
Kleine wandeling langs de stille boulevard. Ik zoek brillen poetsdoekjes, want van die zeelucht worden onze brillen mistig. Ik vraag in de 7/11 aan een jongen, of was het een meisje of .. had ie de baard nog niet in de keel? You have cleaning for spectacles? No have! No have? Yes! yes met piepstem. Maar ja, niet dus!
Het begint op te schieten, nog 1 dag hier en dinsdag weg, voor de laatste etappe.

En zo zijn we de dag vandaag doorgekomen, niks spectaculairs, dalijk lekker slapen en morgen....
Bootje varen!

1. Ria:
    21 februari 2016
    Jongelui, jullie zijn weer een mooie dag door gekomen, hier is het weer grijs en nat, ik ben benieuwd of mijn naam nu goed doorkomt, ik heb gemerkt dat er steeds Rua staat. Houdoe en tot morgen
  2. Heidy:
    22 februari 2016
    Hier is het idd erg grijs en errrugg nat, bah, bah, dat ben je zo beu hoor.
    Geniet morgen van het bootje varen, gr Heidy