18. Sjef Janny Thailand, Bangkok, stad der engelen

24 februari 2016 - Bangkok, Thailand

Vandaag reisdag, dat wil zeggen, op naar de volgende plek, en wat we daarnaast nog kunnen doen, is meegenomen.
Bijtijds opgestaan, koffers hadden we gisterenavond al geïnspecteerd, een en ander afscheid genomen en ik denk dat ik met 15 kg een heel eind komt.
Ontbijt, inpakken en wegwezen! Om 9.45 uur stond de nachtportier voor de deur met een mooie Toyota en heeft ons naar het vliegveld gebracht. We waren er best snel, dus 2,5 uur wachten.
Ingecheckt en door security en wachten tot we kunnen boarden. Trouwens de koffers : mijne was 14,9 die van Sjef 1 kilo meer. Goed gedaan! Niets bijbetalen!
Toen ik dit koffertje kocht heb ik wat meer betaald omdat het een lichtgewicht was, dat betaalt zich vanzelf terug in dit soort vluchten, want bij Emirates mag er 30 kilo p.p. mee. Dan is het zuur als je zoveel moet bijbetalen.
We vlogen met ThaiLion air, gloednieuwe Boeing 737-800. Prima vlucht, al zijn we natuurlijk verwend met de A 380 van Emirates, dus best wiebelig met landen.
We hebben op advies van Charuda een taxi genomen vanaf Don Mueng en voor 5 € waren we in het hotel. Wil ik de gordel om doen, want dat is gewoon verplicht hier, zit de aansluiting nergens. Man kijkt om, lacht eens en zegt: no have. Nou ja!
Hij was wel inventief, had een zakdoek aan de binnenkant van zijn boord vastgemaakt met paperclips. Kun je lang doen, voordat je blouse in de was moet doen.
Charuda is de dochter van Waut, een collega van Sjef. Zij woont sinds10 jaar hier en werkt voor Amazingasiatours.com, het kantoor is ook hier in het hotel.
Even gegroet en vanavond gaan we met zijn drieën eten en bijkletsen.
Op naar het skyrestaurant op 23 hoog. Je hebt er een schitterend uitzicht over de stad.
Lekkere lunch, met brood, en we hebben er nog last van, niet meer gewend!

Onze kamer, is op de 21 e verdieping. We besluiten lekker te gaan zwemmen. Het zwembad is op de  10e verdieping. Badpak, badjas aan en heerlijk baantjes gezwommen, compleet legaal, géén klein dik menneke die me wegjaagt! Alleen maar gedienstig personeel. Lekkere badhanddoek, ze komen nog net niet de rug afdrogen!

Zat net te denken, het is in deze vakantie het zevende bed waarin ik slaap, het laatste voorlopig totdat we terug gaan naar huis.
De derde vliegreis en nog 2 te gaan.

Charuda heeft ons opgehaald en we zijn met de taxi naar Nana Soi 8 gegaan. Daar kent ze een restaurant met een goede kaart voor seafood. Nana is eigenlijk de rosse buurt, meestal eten we met Remy ook. Je kijkt je ogen uit, alles tippelt daar, over het algemeen ladyboys. De een nog mooier of lelijker dan de andere.

We eten van verschillende schalen, kip in bananenblad, groene curry met seafood, viskoekjes en fly lice, oftewel fried rice, nasi eigenlijk. Zalig! Lekker bij gekletst en voor we het wisten was het bij elven. Het is nog steeds warm, het lijkt wel of de straten vloerverwarming hebben.
We nemen afscheid, en in goed Thais bestelt ze voor ons de taxi, op de meter en we vertrekken. Aangekomen bij ons hotel lopen we nog even een straatje op en neer, maar het is echt bedtijd!

Morgen gaan we rondstruinen en ontmoeten we Remy weer, leuk!.....

1. Ria:
    23 februari 2016
    Zo beste mensen, weer een mooie dag voor jullie. Hebben jullie parachutes op de kamer? Mooi uitzicht. En van het eten genieten jullie ook nog steeds. Janny wanneer komt je boek uit, kan ik al inschrijven. houdoe en tot morgen.
  2. Janny:
    24 februari 2016
    Ha Ria,

Voorlopig blijft dit nog een Ebook.Van onze vorige reizen vind je verslag op. http://jannysjef.waarbenjij.nu/ Dus als je nog wat wilt lezen als je bij de kachel zit!
    Houdoe!
  3. Heidy:
    24 februari 2016
    Ik geef Ria gelijk, je schrijft heel leuk en grappig janny. Je hebt nu in ieder geval vandaag legaal gezwommen. Houdoe war