20. Sjef en Janny in Thailand, Cha Am

26 februari 2018 - Amphoe Cha-am, Thailand

20. Cha Am

Na ons laatste ontbijtje, dat weer op de gedekte tafel op de veranda werd gebracht, was het inpakken en wegwezen.
Om 10 uur sharp reed een auto het terrein op. Een dame kwam ons ophalen, althans ze ging ons naar haar man brengen, die ons op zijn beurt naar Cha Am zou rijden.
 Dus sightseeing van Ban Laem gekregen, naar hun huis daar en daar stapte zij uit en Kenny Boon Saenphan in. Hij stelde zich voor als touristguide, half Amerikaans half Thais. Hij had een huis in Texas, eentje hier en nog twee in Amerika elders. Hij was president van.. enz. Enz. De rit naar Cha Am duurt 3 kwartier en hij maar ouwehoeren. Uiteindelijk aangeland, nog zijn kaartje gekregen en hij wilde ons overal wel heen brengen en mooie dingen laten zien. Okee okee, snel uitstappene en verdwijnen!
Wow, we hebben toch een prachtig hotel, met een super grote kamer. Je kunt er echt in ronddansen! Daar word ik helemaal blij van. Een beetje luxe, heerlijk!

Na de inspectie van de kamer en het hele hotel, we zitten op 12 en er zijn 20 verdiepingen.
Mijn schoenen maar eens te drogen gezet op het balkon. Tijdens de enorme hoosbui van vannacht waren ze zeiknat geworden. Dat heb je nou als je netjes wilt zijn en geen schoenen binnen. Sommige winkels staan er gewoon 6 paar slippers buiten.
Sjef gaat even zwemmen, ik even lezen in de airco, zalig!

We worden verrast door een appje van Liesbeth, droevig nieuws, haar moeder Sjannie is zaterdag overleden. Dat moest ik even verwerken, zo’n lieve mooie vrouw. Gecondoleerd Liesbeth, ook voor Koos en Alice. Ik ben dan even té ver weg.

Om 5 uur hadden we een afspraak met Paul en zijn vrouw. Nederlander die al eeuwen hier woont, met zijn Thaise vrouw die goed Nederlands spreekt. Zij is touristguide, gediplomeerd en samen doen ze dagtours. Gezellig gekletst en afgesproken om woensdag een tour met ze te maken, dus we zijn weer benieuwd!

We hebben fietsen gescoord, prachtige nieuwe, met oranje spaken en het plastic zit nog om het frame, en dat moet blijven zitten!
We parkeren ze in de parkeergarage van het hotel.

Onze eerste indruk van Cha Am is .. mwah. Het is een weg langs het strand, smal strand met bomen. Overkant van de straat alleen maar horeca en winkeltjes. Niet zo heel geweldig. En! Het is qua toeristen, doelgroep Benidorm! Heel veel Europeanen. Vanmiddag kwamen we tot de conclusie dat wij ook in die doelgroep vallen ondertussen, dat was een eye opener.

Morgen gaan we met onze fietsen een tochtje maken naar het dorp Cha Am, dat ligt hier achter. Daar moet het leuk zijn. We gaan het zien.

Vanavond hebben we gegeten bij Aroi, advies van Paul. Nou dat was een heel goed advies. Het eten was heerlijk. Pad Thai met garnalen, ananas met kip, springroles en gebakkken groenten. En een fles bier.Alles voor € 8,75€ ! Niet te geloven.
In het restaurant zijn zeker honderd klokken. Het was er goed druk, heel gezellig.

Nog een afzakkertje op een terras. Een ventje van een jaar of 6 liep te venten met sleutelhangers met een lampje erin. Hij had er zeven. Hij kwam naast me zitten en begon te tellen, one two three enz. Tuwenty bath madame. We hebben er 1 gekocht, zo kapot, Chinese rommel, maar ja, zo’n schattig menneke. Sjef heeft een foto gemaakt, ging hij er nog eens goed voor zitten, té grappig!Eigenlijk had zo’n ventje had allang in bed moeten liggen! Vind ik.

Wel ik ga mijn heerlijke zachte bedje eens opzoeken. Mijn reismaat verkeerd al bijna in comateuze toestand, die ga ik even tot de orde roepen, het geluid moet uit!
Morgen meer van ons nieuwe avontuur.

1. Ria:
    26 februari 2018
    Ja, was een droevig bericht van Liesbeth, toch fijn dat ze de familiedag in december nog heeft genoten. Genieten jullie daar toch maar verder, het klinkt nog steeds goed. En weer de groeten uit een koud, guur den Bosch.
  2. Heidy:
    27 februari 2018
    Wat fijn dat jullie een zacht bedje hebben, Nou, geniet maar weer, ik lees elke keer met plezier de avonturen van jullie beiden, houdoe