25. Sjef en Janny in Thailand. Cha Am

3 maart 2018 - Amphoe Cha-am, Thailand

Ontbijt en nóg knapper en andere perikelen.

Het begon met het ontbijt, zoals ik al vertelde, hadden we geen voucher meer voor het hotel. Dus daar gingen we, naar het restaurant op de hoek.
Keuze uit 3 menu’s, toast toast en ei of ei en ei. Geen fruit, geen yoghurt, geen muesli. Alles apart bijkopen . Dus.. toen ze van alles, wat we wilden bijbestellen, ook no, no have gave, toen zijn we maar vertrokken. En kwamen we tot de conclusie dat 250 bath voor een buffet met écht alles erop en aan, niet te duur was dus.
Terug naar het hotel, vouchers gekocht voor de rest van de dagen en heerlijk ontbeten, inclusief 2 bananencakejes voor in de tas.
Naar de kamer. Dat dachten we, want de deur ging niet meer open!
Gerammeld en gedaan. Housekeeping gevraagd, ieder heeft hier zijn rol. Housekeeping kon ook niets met de loper.
Dus de technische dienst werd opgepiept. You sit down mam, wait please.
Ah, daar kwam de techneut, wat was het geval, de haak van het nachtslot was er op gevallen, onverklaarbaar maar waar! Drie keer rammen en er kwam wat beweging in en kon hij met een schroevendraaier de haak losmaken. Hehe, ook weer gehad! Wat een dag haha.
Ondertussen hadden we beneden entertainment. Ze waren aan het oefenen voor een dansje of zo. Ik denk dat er een teambuildingdag was.

Fietsen gehaald en op pad, richting noord, naar de vissershaven, waar krab, kreeft en garnalen en langoustines verhandeld worden, levend, wel te verstaan.
Leuk om te zien. Over het water is een hangbrug. We hebben hem gefilmd, en zijn er natuurlijk overheen gefietst. Tot we niet verder konden, zijn we maar omgedraaid. We zochten eigenlijk ook ☕️☕️. Ik kan er kort over zijn : niet gelukt!
Lekkere broodjes gegeten en even douchen voordat ik naar mijn afspraak moest.

Om twee uur had ik afspraak met de schoonheidsspecialiste, in de massagetent. Hello madame, where is papa? Nou die is lekker on the beach
anderhalf uur later ben ik nieuw, mooi zacht velletje en lekker uitgerust! Blij dat ik gegaan ben. En dus, nóg knapper!

Sjef is nog een beetje bij gebruind.
Samen zijn we gaan omkleden en gaan eten in een klein restaurantje aan de zee. Heerlijk gegeten.
Daarna koffietje en richting hotel.
In de straat die naar het hotel loopt, zitten een paar horecagelegenheden. Bij Tia, is vandaag live muziek. Er komt iemand zingen, die gratis komt en een donatie vraagt van alle gasten, op het terras.
Hij zingt met een computer, country en jaren 50.
Het publiek is wel aan Antoniegaarde toe! Grijs, maar dat is niet erg, versleten heupen, wandelstokken, elastieke kousen etc
Ik zag het helemaal voor me! De straat overkappen, Thaise vrouwen voor de verzorging, ze zijn heel dienstbaar. Het eten is hier goedkoop. Incontinentiemateriaal vliegt DHL wel in.
Het hotel is 20 hoog en rolstoel vriendelijk, voor 600 bath per dag, kom je een heel eind!
De man doet zo zijn best, zingen gaat nog, maar een showtje geven zit er niet in. Af en toe Whisky time en dan gaat hij weer verder. Tis trouwens ook een Viking.
Het hele gedoetje, leek echt net de tuin van Antoniegaarde, beweegt geen millimeter, en die-en mens maar zingen.
Het werkte echt op onze lachspieren! Dus eigenlijk best wel lol gehad.
Tot in overmaat van ramp er ook nog een gedrochtje van een miniputter vrouw aan kwam strompelen, met rose rozen. Ik zag haar aankomen, Kwart voor drie voeten en maar een arm, maar Sjef zag haar niet, dus ik ging weer dubbel.
Wat een animatie! Geweldig!
Ik heb zelfs een roos van mijn reismaat gekregen. Ze had er nog een verhaal bij, verstonden we natuurlijk niet, alhoewel ik zei: schuin aansnijden, en ze knikte: ja.
We zijn nog even gebleven, maar zijn Johnny Cash nu wel beu, dus afgerekend en Johnny verlaten. We hebben nog steeds napret!

Morgen laatste dag hier, eens even hotel regelen op het vliegveld, inpakken, opruimen, fietsen terug brengen en taxi regelen. Komt goed, zo gedaan en steeds minder mee.

Och och, wat een taferelen! We hebben buikpijn van het lachen!

Gevleugelde uitspraken van de kleinkinderen:
Miniputter = lilyputter
Hagevis = hagedis
Verderkijker =verrekijker

1. Ria:
    3 maart 2018
    Ha Ha, ik heb mee gelachen, ik zie jullie al in een soort Antoniegaarde zitten. Ja Janny en met jouw schoonheidsbehandeling viel je natuurlijk wel op, morgen maar uitrusten van al dat gelach, houdoe