26. Sjef en Janny in Thailand, Cha am

4 maart 2018 - Amphoe Cha-am, Thailand

26. Laatste dag -en geen electriciteit - geen water

De dag gestart met rustig een ontbijtje. Plan gemaakt, we gaan even op de fiets kijken waar de airportbus vertrekt in het centrum. Want morgen gaan we naar Bangkok, nachtje in een airporthotel, om dinsdag te vliegen.
Nou dat was een execitie op zich! Heel Cha am en Hua hin loopt leeg, alle dagjesmensen vertrekken weer. Eén grote file. Stinken van de uitlaatgassen en gewoon 4 minuten op groen licht wachten. Dan maar mee in de grote hoop, met een auto mee oversteken en ja hoor links beland!
Pff. En héét vandaag!
De Benidorm basterds nemen ook bezit van de bushaltes, maar wel handig, konden we meteen checken, of we bij de juiste halte waren. Check! Morgen even een taxi regelen, want de muts van de avonddienst, no speak English!
Op zoek naar ☕️☕️😳, langs de file weer terug naar de stad, alles gesloten, zondag.

Tijdens de zoektocht ook nog naar een ATM gespeurd, snel gevonden, maar … leeg, idem de 2 volgende. Dan twijfel ik altijd weer aan mijn bankrekening, maar ook ander pasje en geen baat! En we hebben nog maar 60 bath en daar koop je geen koffie voor. Dus een lichte irritatie mijnerzijds was aan het opkomen.
Uiteindelijk, bij de 7 eleven een lekker bakkie gedaan.En daar is ook airco!
En ik was weer blij en tevreden!
Teruggefietst, de fietsen moeten worden ingeleverd, dat is helemaal aan het begin van de boulevard en teruglopen is het logisch gevolg! Een tuktuk hebben ze niet hier.
Zo gezegd, zo gedaan, en lopen over het strand is geen straf!

Maar daarna……
Het hotel had gemeld dat ze de stroom zouden uitschakelen van 13 tot 16 uur. Okee, als dat moet, dan moet het, ware het niet dat er om half 6 nog geen spoor van elektriciteit was.
En dus, doen de liften het ook niet, en naar de 12 e verdieping klunen, geen optie! Trouwens ook geen water en geen airco.
Mission impossible!
Dat hadden we allemaal ingecalculeerd, we hadden strandspullen beneden neergezet.
Dus toen we om 5 uur dachten te gaan douchen, ging die vlieger niet op.
Om kwart voor zes deed alles het weer, iedereen weer in de liften, en boven aangekomen, dus géén water! Een klein bruin straaltje, net “ dunne poep”.
Enfin, dan maar iets anders aan en eerst dineren. Zal wel goedkomen.
We moeten ook nog inpakken namelijk.

Dus weer naar het lekkere restaurantje van gisteren, waar de miniputter de baas is. Hij had het druk!
 Even liet hij een deur openstaan en keken we recht in een ruimte, zoiets als slaapkamer…
Mwah!
Maar het eten was heerlijk! Ik had maar weer gamba’s gegeten, recht uit zee hier en prima!
Boodschappen gedaan, proviand voor onderweg, en muggenspul en tijgerbalsem.
Even nog wat gedronken bij de volgende straat vol ouwe vellen.

Raken we aan de praat met een oud Hollands koppel. Zij 75 hij nog ouder.
Krijgen het over pensioen, ik zeg, ik moet nog tot 67 werken, het vel zegt.. oh, ben je dat nog niet dan?!#!?!? 😡😡😠
Tis toch niet te geloven, ik moet hier echt weg, en snel ook, voor ik word geïntegreerd!
Ben pas naar de schoonheidsspecialiste geweest, zelfs!
Dus terug naar het hotel, en boven gekomen nog steeds ..dunne poep uit de kranen.
Ik ben het zat en ga weer 12 etages lager naar de receptie, waar de muts nog steeds zit, en kom de mecanicien tegen die van de week het slot heeft gerepareerd. Hendige mens, die wil ik wel meenemen!
5 minutes madame, water comes. Nou ben ik niet zo gelovig, en ik nodig hem uit op onze kamer. Wij weer de lift in, naar 12, en de gereedschapskist mee. Alleen uit de billendouche komt koud bruin water. Bietje onhandig om voor de wc te gaan liggen om te douchen. Dus hij emmert verder, de hele vloer ziet bruin, maar daar hebben we witte handdoeken voor!
Uiteindelijk, there is hot water! Halleluja. Het komt altijd goed, als je niet te goedgelovig bent!
Ik zag het al voor me, na mijn laatste zwemmarathon niet meer douchen, tot morgen in Bangkok, pff.
Zoals het er nu uitziet is het goedgekomen.
Sjef heeft de man rijkelijk beloond, we moeten beloven dat we met kerstmis terugkomen. Yes, of course!
Godsamme, wat een dag!
Ik ga douchen!

In Nederland bloeien de krokussen en is het ijs weer weg.

1. Jannie:
    4 maart 2018
    Het zit er bijna op. Ik ga je verhalen missen. Goede reis en tot gauw!
  2. Ria:
    4 maart 2018
    Ik zal het ook zeker gaan missen, en Janny voor een 67jarige zie je er nog ERG goed uit hoor😍😍. Voor morgen goede reis en nog maar eens houdoe.
  3. Jeanne:
    4 maart 2018
    Janny Sjef tot in Nederland wij vliegen dinsdag terug naar huis
    Als jullie langsfietsen stap af en jij krijgt koffie of een borrel met ons verslag van onze weken in Aruba bij onze gerard en zijn gezin
    Goed vlucht en tot in Nederland en bedankt voor je prachtige verhalen
    Jeanne en Nico