2 janny sjef Thailand

7 februari 2016 - Tambon Tha Le Chup Sorn, Thailand

2. Janny Sjef Thailand

Zondag 7 februari:
Wat maakt de zee een kabaal, het blijkt te stormen. Imposant om te zien, zo dichtbij, de branding, bizar! Tegelijkertijd geen strandweer, we worden gezandstraalt als we daar gaan liggen. Fietsweer? Ja met de wind mee wel, maar ja, hoe dan terug? Laten we maar even afwachten.
Er is hier ook een spa, en een coconutoil massage lonkt ook wel!
Vooralsnog zitten we nu in de lobby, zonder muren vlak voor het strand, en " landen " we echt in de vakantiemodus. Niks hoeft en daar waren we aan toe!
Zo af en toe zien we wat fb berichten voorbij komen, van Carnavalsvierende kinderen, have fun jongens! Take care.
We hebben de massage maar geboekt en het was een succes, lekker met kokosolie, uurtje relaxen, goed voor mijn rug, want die zit nog steeds beetje vast.
Toch nog fietsen? We proberen het, op de fietsen van het resort, ik heb nog nooit op zó'n oud barrel gereden! Slag in t voorwiel en kraak en piep, tegen windkracht 10 in! Halverwege een stuk gelopen. Bij de 7 Eleven de straat in en in de luwte verder gefietst, tussen de velden en palmboomplantages door, met risico om een kokosnoot op mijn hersens te krijgen! Maar ja, we zien wel. Plotseling belanden we in een haventje, griebus, quote van Sjef! De boten liggen hier vanwege de storm en vanwege het Chinees Nieuwjaar. Ze knallen vuurwerk en drinken whisky. Wij, we fietsen door. Uiteindelijk belanden we weer op de kustweg en hebben nu de wind mee. Dus karren maar, en hó stop! Pannenkoeken-rijdend-restaurant! Dus afstappen en eten!
We raken aan de praat met een decadente Hollander die uit een mooie Saab komt geklommen -zal wel gehuurd zijn- hij overwintert, zoals velen hier. En blabla!
We fietsen weer verder en met een kwartier zijn we weer thuis. We hebben trouwens besloten om 2 nachten bij te boeken, in de hoop dat de wind gaat liggen en we nog een paar strand dagen krijgen. Dit betekent wel dat we moeten verhuizen. We zijn al wezen kijken, en we krijgen een dubbel appartement, mét keuken etc. Nou is t niet zo dat ik van plan was te koken hoor, dus keuken is eigenlijk niet nodig.
Diner: ik eet sizzling seafood en heerlijk in een zoetzure saus. Sjef kip met cashewnoten.
We beginnen het vakantiegevoel eindelijk te krijgen.
Oeteldonk, doet het ook goed zo te zien!