5. Sjef janny thailand

10 februari 2016 - Krut, Thailand

Vandaag is het verhuisdag. Omdat we nog 2 nachten hebben bijgeboekt, moeten we verkassen naar een andere bungalow. Dus alles in de koffers en de rugzak en up we go, personeel draagt onze bagage, ze zijn maar met vijven! Vandaag komt er een grote groep en alles moet spic en span zijn. We krijgen huis nummer  11, komt goed uit, hebben we thuis ook!
Dit is een huis met een balzaal van een woonkamer, 2 slaapkamers en 2 badkamers en een keukenblok, grote koelkast en een prachtig terras. Voor degenen die het weten willen, het is hier het Klang aow beachresort in Ban Krut.
Pal aan he strand, en echt super! Lekker eten, vriendelijk, ik geef ze gewoon een 10!
Dus die exercitie was zo achter de rug. Uitpakken doen we nooit, dus nu ook niet. Het
Onderste uit het koffer komt vanzelf e keer bovenop.

Vandaag hebben we onszelf overtroffen, want we hebben een brommertje gehuurd! Het is niet te doen, op die oude fietsen, en het waait nog steeds hard. Zo komen we nergens.
Oh ja kinders, ik weet het, jullie roepen nu allemaal, dat dat gevaarlijk is. Nou Sjeffie heeft natuurlijk al jarenlange rij ervaring, bovendien is er behalve wat fietsers, nauwelijks verkeer. En ja ik vond het wel een beetje eng, maar ik heb een helm op gezet! Ik ben met die helm, met klep net Annie de Rooij, Bob wil geen hel op, die heeft hem stoer aan het haakje hangen, moet ie zelf weten
Dus wij aangetuft richting de chedi die bovenop de berg ligt. Rijden en rijden, en toen waren we verkeerd gereden. Over het spoorlijntje, en opeens zagen we nog net de kont van een buffel, die was net overgestoken. We belandden bij een tempel, met een aantal zwerfhonden, een ouwe monnik en nog een paar toeristen. Dit was zeker niet de tempel die we zochten. Dus Bob en Janny weer opgestart en zelfde weg terug. ( volgens google maps is er maar 1 weg), met de opdracht: stop ergens om te eten.
Wel voorbij de bocht : restaurant! Keurig netjes, lekker buiten, dus Pad Thai besteld, heerlijk!
Dat lukt me dus niet om dat thuis te maken, de noodles worden een kleffe zooi. niet op het menu dus!
De rekening bedroeg € 1,99 € totaal, inclusief 2 flesjes sodawater! Dat kost ook 2 liter benzine voor de brommert. Duur dagje dus weer.
En up we go, richting zuiden, en we komen bij de weg naar de berg met de tempel. We zijn zo boven, en jaja er is verse cappuccino. Er zijn ook schone wc's altijd in de tempel, je moet er je schoenen uitdoen en slippers aan. Ik smokkel altijd, hou daar niet zo van. Dan hebben ze er van die opstap wc's waarvan ik nog steeds niet weet eigenlijk hoe ik er op moet, kont naar de deur of neus naar de deur, enfin, hurken in elk geval, en erna een schep water uit de bak nemen en lekker alles nat gooien. Tis wat, even een plasje doen!
Buiten adem ben ik de berg weer op, het is warm vandaag, waar Sjeffie wacht.
Ik besef opeens dat ik mijn petje ben verloren, na mijn zonnebril, dus al het tweede item kwijt. Balen! Ik ga onderweg kijken of ik hem nog zie liggen. En voor 100 bath scoor ik in de souvernirshop een nieuwe zonnebril. Mooi bij mijn helm haha!
Enfin, de klim naar boven gemaakt, prachtige tempel, het lijkt net of er spiegels zijn, maar het zijn gewoon deuropeningen, mooi gemaakt. Prachtig uitzicht over de hele kustlijn.
Spreek wat Engels met schoolkinderen , hello, how are you, what is your name? En dan houdt het op, 3 jaar Engelse les en ze kunnen het nóg niet.
We hebben het gezien, snel schoenen aan, het marmer kookt en op naar de brommert.
Via een mooie route tussen de palmboomplantages naar huis. We moeten nog wel tanken en ik word bij een reisbureau met helm en al van de brommert geschopt om te gaan vragen waar de pomp is. We hebben een Honda en dat is 4 takt, weet nog van vroeger, daar moet benzine in.Hier langs de weg verkopen ze colaflessen, gevuld met mengsmering, mag allemaal! Ik met helm en al het kantoortje binnen, where is petrol for motorbike?
Hij zegt, you know beach road, yes? You go to shop, oposit of guesthouse, they have petrol. O.k.en gevonden!
Het was een leuke trip, morgen nog een keer, de andere kant uit. We gaan naar ons nieuwe onderkomen, en wat hangt daar in de heg? Mijn petje, jee! Ikke blij!
We gaan nog lekker even op het strand zitten, boekie erbij, duurt maar 5. Minuten en ik slaap!
Zo kalm is de zee nog niet geweest, ik zie zelfs de vissersbootjes.
Dan nog even zwemmen in het zwembad, douchen, omkleden en iets lekkers uitzoeken om te eten.
Vanochtend, hotel geboekt in Surat Thani, 300 km zuidelijker. Taxi is veel te duur, limousineservice dito, dus we pakken de trein. We worden door het hotel gebracht naar het station. Ben benieuwd, moet leuke stad zijn. Er komen veel mensen voor de ferrie naar Koh Samui, maar gaan wij niet doen. We hebben voorlopig 2 nachten geboekt, we zien het wel.
Zo dat was het weer, hoor dat er veel zieken zijn thuis, dus voor iedereen beterschap!

1. Ria:
    10 februari 2016
    Jullie maken toch wat mee, maar geniet ervan en nog veel plezier