6. Sjef Janny THAILAND

11 februari 2016 - Bang Saphan District, Thailand

6. Sjef en Janny in Thailand

Pff warme windstille dag! Reden temeer om er nog een keer met de brommert op uit te trekken. We hebben een paar uur langs de kust gereden, komt geen auto tegen, hooguit een paar honden.
Tot we in Baan Sapan zijn beland, waar er alleen vissers wonen. Kilometers lang zie je soort droogrekken met daarop van die kleine visjes die lekker liggen te zonnebaden tot ze gekrompen zijn. Het lijken wel sardientjes of zo.
Ook zie je allerlei kleine fabriekjes die van alles maken van kokosnoot. Van de bast, het water enz.enz. Ze maken zelfs lampjes van de lege bast. Mm neen, ik koop niks! Té lelijk.
Verder door kwamen we bij een prachtige baai, met openluchtrestaurantjes waar je gestoomde verse crab kunt eten. Nou dat gevecht wilde ik wel eens aan, én het ik heb het verloren! Je krijgt nog net een vork erbij en de rest moet met de vingers, niet gelukt en het resultaat was, weinig crabvlees, maar... Wél superlekker.
Genoten van de natuur en lekker uitgerust verder gereden, weer een haventje, je hebt geen idee in hoe n oude barrels van schepen die mensen de zee op gaan. En ze poetsen maar en repareren en schilderen hun bootje.
Verder gereden en och och, dan zie je pas hoe mensen soms wonen, in een kotje van golfplaat met griebus erom heen. Ik denk zo als in de tijd van Jeroen Bosch, om maar eens even actueel te blijven! Maar ze hebben wèl een flatscreen en een koelkast.
Wat is de natuur toch mooi hier, palmenbossen, rubberplantages kilometers ongerept strand, blauwe zee, een rivier, geweldig!

Dus we hebben wat af getoerd vandaag.
Eenmaal terug in Ban Krut heb ik toch maar een Thaise massage besteld, op hoop van zegen! Nou die zegen is gekomen geloof ik! Het gaat er stevig aan toe, maar er komt weer enigszins beweging in mijn rug.
De masseuse heet Na, en komt uit Bangkok. 2 dochters, die ziet ze amper, 's avonds facebookt ze met hen, ze wonen in Bangkok bij hun vader. Ze is gescheiden, want hij sloeg haar. Dramatisch, maar waar ik ook ben, die masseuses hebben altijd zo'n verhaal! Zielig hoor!
En...wat een compliment, today: Ze dacht dat ik 51 was!!
Ik droom vannacht gewoon weer verder! Hehe.
Nog even op het strand gezeten in zo'n slaapverwekkende hangmat stoel en toen het restaurant in, waar we aan de praat raakten met wat mensen uit Waalre. Ik hoorde " wablief?" En dacht, dat moeten brabanders zijn. Ben altijd benieuwd waar ze waren en waar ze heengaan. Even bijgepraat en toen nog op de brommert naar de 7-11 om beltegoed te kopen. De oma's hebben geen whatsapp, dus moeten we gewoon bellen.
Inmiddels uit Nederland gehoord dat Json en Jim de griep hebben, zijn flink ziek en dat Juul oorontsteking heeft. Mijn schatjes ... Zo zielig!
Morgen vertrekken we dus, met de trein van 13.30 uur naar Surat Thani. 300 km zuidelijker, eens kijken hoe het daar is. Moet wel een aardige plaats zijn voor een paar dagen.
We logeren in hotel Perfect Place, dus dat moet goed komen! Om een uur of 5 moeten we er zijn. Altijd een leuke happening in zo'n trein. Gereserveerde plaatsen en Arko in elk geval ( alle ramen kunnen open)
Ben reuze benieuwd! Maar er is daar in elk geval wat reuring, dat is hier helemaal niet, maar het was hier heerlijk om bij te komen en af te kicken.
Nou ik ga nog even proberen wat foto's up te loaden en dan mijn bedje in.

1. Ria:
    11 februari 2016
    Jongelui, klinkt allemaal goed wat jullie ondernemen en meemaken, gewoon doorgaan met genieten, wij volgen morgen de opening van de Jeroen Boschtentoonstelling, groetjes en tot morgen of zo, houdoe
  2. Annemarie Zandee:
    12 februari 2016
    Wat leuk om te lezen Janny. Ik geniet van jullie verhalen.
    Veel plezier en doe voorzichtig. Dikke kus!