7. Sjef Janny in Thailand

12 februari 2016 - Tambon Cho Ho, Thailand

Vandaag alweer 1 week op pad, tijd gaat niet snel, dag duurt lang.Momenteel zitten we in de trein naar Surat Thani. De reis duurt dik 3 uur, we komen dus wat later aan. In het hotel briefje in het Thais laten schrijven ": deze 2  globetrotters moeten naar dit hotel". Of zoiets!
Altijd handig, want de tuktuk driver kent geen ABC.
We zijn uit het hotel weggegaan om half een vanmiddag. Kregen nog een lunchpakketje mee, wat was het er super! Een aanrader.
 Netjes weggebracht in zo'n grote pick up truck, neen we hoefden niet in de bak :-D .
De trein kwam 3 kwartier te laat, mm nog acceptabel. En vermaak genoeg op het stationnetje.
Want om 13.08 uur, kwam er i.p.v. Onze trein, een lorrie aangetuft. 6 kerels erop, fototoestel erop, geweer ( leek wel speelgoed) -waren zeker bang voor beren op de rails - Stopten midden op spoor 2, afgestapt, kei op de rail onder de wielen en naar binnen, om na een kwartier weer te vertrekken, zó komisch!
Op de eerste plaats is het terug in de tijd! Geen OV, niet in - en uitchecken, gewoon als ie stopt, naar het rijtuig waar je plaats is gereserveerd. Het hotel had voor tickets gezorgd.
Conducteur helpt met de koffers. Samen met Sjef in t bagagerek gedaan. Wijst je je plaats, en als je goed zit en de trein rijdt, komt de stewardess, in mooi roze pakje de lunch serveren.
Tafeltje omlaag, mm beetje smoezelig, maar kijk maar eens in de Nederlandse trein!
Rijst, soepje en chicken Panang curry, glaasje water erbij, servetje, rietje én tandenstoker. Wat wil je nog meer?!
Dit is best een luxe trein, in elke wagon hangen 5 ventilators, die het allemaal doen, dus heerlijk windje. Verstelbare stoelen met lederen bekleding, voetenbankje, echt prima. Na een uurtje wordt de vloer gedweild en het afval opgehaald. Er is zelfs een stopcontact om je telefoon mee op te laden.
De prijs van een ticket 10 € voor 300 km. Prima manier van reizen hoor. Het landschap blijft hetzelfde, palmboom en rubberplantages. Nog een goed half uur en dan zijn we er hoop ik, weet niet of ze de vertraging hebben ingehaald.
Ze komen roepen en dan moet je met je bagage al klaar gaan staan, dus we zullen zo meteen eens even checken.
Hij komt net langs : Nxt station : Surat Thani tuwentyfive minutes. Ben ik weer up to date!
Nou die 25 minuten duurden nog 40 minuten, en we waren er. Wat een hectiek zeg, zijn we niet meer gewend. Overal van die schreeuwende proppers, where you go? You go islands?
We moesten gewoon naar de wc!
Uiteindelijk toch maar onderhandeld en in een songtieuw gestapt, een pickup truck met banken, koffers ertussen in, en heel de stad doorgecrossed. Uur onderweg geweest, voor kwartiertje rijden.
We raakten aan de praat met wat jongelui, bleken uit Hongarije te komen, zij was paar jaar geleden in Nederland geweest, en wel in Waalwijk en de Efteling. Hoezo toeval!
Maar we hebben een prima hotel, fonkelnieuw, onze spullen er neer gezet en tuktuk gevonden en naar de stad laten rijden. Hij heeft ons gedropt in de Chinese wijk. Daar is avondmarkt en hebben we heerlijk gegeten. Wat ? Rijst, glasnoedels, kip, iets met kokos of zo. Eigenlijk geen idee.
Wat rond gelopen, maar alles was al gesloten. Bij de rivier belandt, daar een boottochtje afgesproken voor morgenvroeg. Ben benieuwd!
In de tuktuk weer naar het hotel nog wat gedronken op het terras, maar er renden kakkerlakken daar beneden, brr. Wij naar boven.
Goed en wel op de kamer, ja hoor een flinke.

1. Liesbeth:
    12 februari 2016
    hé Janny en Sjef. Jezus jullie zitten lekker in Thailand, heerlijk. Wens jullie een hele fijne tijd, geniet volop en ik volg het wel. Dus dat was geen carnaval. O ja 6 maart nog efkes. Fijne vakantie, tot kijk, groetjes Liesbeth xxx
  2. Liesbeth:
    Hoihoi,
    Gelukkig dus weer een goed hotel, te hopen dat het ook goeie bedden zijn. Ik zag jullie vorige keer echt zitten op dat brommertje, onze Bob en Annie uit Vlijmen.
    Het is hier best koud, gisternacht ook nog wat nachtvorst gehad en nu....is het ook al best fris.
    Je hebben nu wel de opening van het Jeroen Bosch jaar gemist, maar niet erg hoor, ik vond het een nogal saaie bedoening.
    Morgenavond naar de pannekoekenbakker, nog voor de verjaardag van Evi, en zondag naar An, kijken of we nog iets voor ze kunnen betekenen.
    Doei...x
  3. Anja:
    Hey Janny,
    Wat kan je alles toch weer mooi verwoorden.
    Jullie hebben het weer goed lees ik wel, op doe kakkerlakken na dan Geniet nog lekker van jullie vakantie.
    Groetjes Anja