2. Sjef en Janny in Thailand 2018 Bangsaen

8 februari 2018 - Bang Saen Ville, Thailand

2. Sjef en Janny in Thailand 2018

Zo! We zijn er, in Bangsaen, Thailand. 100 km ten oosten van Bangkok aan de golf van Thailand.
De reis begon in Nederland afgelopen dinsdag 6 februari. Co bracht ons weer naar de trein. Déjà vue!
Maar gelukkig liep alles voorspoedig, maar koud. -3 C toen we de trein in stapten. Zelfs op Schiphol was het koud.
Alles snel afgehandeld en we waren zo achter de douane.
Om half 3 stipt zijn we vertrokken naar Dubai. 6 uur zitten, dutje, filmpje en er weer uit. De tijd 3 uur vooruit, dus opeens middernacht in Dubai. Gelukkig wat rustiger. Sjonge, wat hebben we moeten lopen daar. Security, roltrap waterval, en toen ook nog in t treintje, en daarna nog verder. Ongelooflijk. Hoe we dat op de terugweg moeten doen, weet ik nog niet, want dan hebben we maar twee uur transfertijd.
Enfin, we hebben het gered en ik heb toch geen geld voor goud aan de meter.
Instappen richting Bangkok voor nog een 6 uur. Neen, het werden er zeven.. 2 no show, en dus koffers eruit, toen nog een zieke passagier die naar de dokter moest, nogmaals koffer eruit. En toen, kregen we geen toestemming meer op te vertrekken.
Tijd nog eens drie uur vooruit.
Ik was inmiddels in slaap, en dacht wel, het lijkt wel of we in de file rijden, raar dat dat in de lucht ook zo is. Sjef vertelde dat we toen nog reden op het vliegveld, dus ik had het goed gevoeld.
Mijn stoel kon ik niet verstellen, dus niet zo lekker gezeten, maar ja, reizen is - behalve business class- vooral ook een beetje afzien, maar vooral geduld hebben.
In Bangkok aangekomen, nogmaals  geduld oefenen, bij de immigration. Maar ook dat ging soepel, ze kennen ons zo langzamerhand.
Telefoonkaart gekocht voor veul gieg internet en naar onze limousin service. Die stond keurig klaar, en als VIP ‘s zijn we binnen 1 uur in Bangsaen.
De jetlag was compleet, ik weet dan echt niet meer hoe ik me moet voelen, dag of nacht. Dus een klein uurtje oogjes dicht, douche en aankleden, want er moet gegeten worden.
Mmm dikke voeten en weinig puf, gelopen naar een straatrestaurant ( klinkt mooi toch?) en lekkere crab omelet gegeten. Nog ergens capuccino en toen naar t hotel. Mooi geweest.
Omgevallen en geslapen, hoelang? Hoe laat? Ik ben het kwijt! Hoorde steeds appjes langs komen, die lees ik morgen wel.
Vanmorgen half acht zei mijn reismaat “goedemorgen! “ en is het dus al donderdag hier. De zon staat hoog aan de hemel, het is een heerlijke temperatuur en we zijn klaar voor een nieuwe dag!

1. Annemarie:
    8 februari 2018
    Geniet er van schatjes! Ik volg jullie verhalen xxx
  2. Brigitte:
    8 februari 2018
    Heel veel plezier samen!!
  3. Han:
    8 februari 2018
    Fijn dat jullie er zijn, veel plezier
  4. Ria:
    8 februari 2018
    Dan nu maar rustig gaan genieten, wij genieten wel van jouw verslag.
  5. Heidy:
    8 februari 2018
    Wat een dag!!, maar nu kunnen jullie eindelijke gaan rondreizen en genieten, heerlijk
    gr heidy
  6. Jeanne:
    9 februari 2018
    We zijn weer klaar voor jullie verhalen. Altijd boeiend geschreven.
    Wij vertrekken volgende week donderdag voor bijna 3 weken naar Gerard ,Jamie ,Nico en Nolan in Aruba . Het zal tijd worden. Ze zijn al 8 maanden weg uit Nederland.
    Pepijn komt de 2 de week om Nico's verjaardag mee te maken.