3. Sjef en Janny in Thailand, Bangsaen

8 februari 2018 - Thailand, Thailand

Dag 2 in Bangsaen.

Wat een rare nacht! We zijn om half 10 gaan slapen, om 2 uur was ik klaarwakker, logisch eigenlijk als ik terugreken. Maar dat helpt niet tegen jetlag, dus maar weer omgedraaid om nog tig keer wakker te worden. Vanmorgen half 8 was Sjef wakker en vrolijk als altijd. Ik ook wakker, minder vrolijk zoals altijd 😳!
Naar het ontbijt en gezocht naar yoghurt of muesli of zoiets, helaas niet gevonden, wel noodlesoup, broccoli en rauwkost. Dan wordt het rauwkost, tomaatjes en wortel. Lekker olie erover en klaar. Helaas de olie bleek vissaus te zijn, dus missie opnieuw wèl met olie.
Kopje coyboythee erbij (zo noemde mama de thee die mijn vader altijd dronk, pikzwart met veel suiker).
Overal staat hier de tv aan. Op de tv in de ontbijtzaal een soap over een baby, lawaai aan en het kind huilde steeds.
Toen we weggingen was een cameraploeg de spullen aan het installeren. Gelukkig had ik mijn haren geföhnt! We zijn bij het zwembad gaan zitten om het nog eens te belijken. Jammer ze kwamen voor andere mensen!
Later bleek het een opname te zijn met hupsende danseressen, die op het strand reclame maakten voor een automerk.
We besluiten om even de stad in te gaan. Eerst koffie bij een trendy tent. Bij de zee. Even naar de toilet, dat moet in het hotel ernaast. Ik krijg een briefje mee zo groot als een paperclip en er staat ticket op. Wat ik er mee moet doen geen idee, ik heb het nog! In de toiletten beland zit er aan de binnenkant een poster, dat ik niet op de bril mag gaan staan, gevaar voor eigen leven, mèt foto’s van het slachtoffer van de gebroken wcpot. Dus..dat weet ik dan ook weer!

We nemen de songthieuw en binnen 10 minuten zijn we er.
We zijn in een shoppingmall, en belanden in de supermarkt waar je een schaal rauwkost kunt kopen, heerlijk en take away. Doen we, net als alle Thai die ook rijst met wat vlees in een zakje meenemen voor thuis. Weet nu trouwens ook waarom ze allemaal van de pruilmondjes hebben: ze drinken hier alles met een rietje!
Terug naar het hotel gereden en de salade heerlijk opgegeten.
Toen maar eens even naar het strand. Dat is hier aan de overkant van de straat. Vol met parasols en klapstoelen.Voor 60 bath 2 stoelen tafel en parasol genomen, dat is 1,30€ dus kon er wel vanaf.
Trouwens er is hier een anti rook campagne. Je mag op het strand niet meer roken. Op straffen van een geldboete en 1 jaar gevangenisstraf. Het is ons nog niet duidelijk of het gaat om goede gezondheid, dan wel dat er geen peuken meer in het zand liggen? Er zijn nu rookhokjes geplaatst op het strand, maf om te zien! Ben benieuwd voor hoe lang.
Ik zou lezen, maar ja het werd slapen. Toen ik wakker werd waren de parasols weg en was de zonsondergang begonnen.
 Inpakken en terug naar het hotel, het was etenstijd!
Op de avondmarkt heerlijke padthai gevonden met mosselen en gamba’s. Loempia’s en nog wat hapjes. Zitten op een plastic krukje aan een ijzeren tafeltje, maar het was heerlijk! Big smile van de kokkin en onze buik gevuld. Op naar de koffie in de mall.
We besluiten nog wat verder te lopen en belanden op een grote markt. Je kijkt je ogen uit, alles van Ali Express is hier te koop, samen met de geur van vissaus, pannenkoek en gebakken kippenpoten (!) Hier en daar ook nog gebakken krekels en meelwormen, alhoewel daar niet zoveel animo voor is. Het een en ander omlijst met niet om aan te horen gezang van een blinde met een geluidsinstallatie om zijn nek. Zijn zuster wijst hem de weg en schooit tevens om een fooi. We wachten niet op de toegift!
Heerlijk om al die dingen weer te zien op de markt. We kopen niks, alle kleding is maat XXS, maar detail: prints met zonnebloemen zijn een hit en slippers met pompoenen dito.
Enfin, we zijn weer in het hotel beland, na een bezoekje aan de 7 eleven winkel, waar we zelf maar yoghurt en chocolade hebben gekocht.
Facebook druppelt binnen met filmpjes en foto’s van carnaval in den Bosch, dat ziet er prima uit, ik zie zelfs de zon schijnen, dat is mazzel voor de kroegbazen. Carnaval, lekker buiten!
Wij wensen jullie veel plezier. Wij gaan zo naar bed.
Dus graag geen appjes na19.00 uur ned. tijd, dan zullen wij dat bij jullie ook niet doen!

Songthieuw: soort pickup truck met banken in de laadbak.
100 bath is € 2,50

1. Ria:
    8 februari 2018
    Weer een mooie dag en verslag, morgen verder, voor zometeen lekker slapen en morgen gezond weer op, houdoe