5. Sjef en Janny in Thailand dag 5 en 6

Dag 5 en beetje 6
We zitten op het vliegveld Don Mueng in Bangkok, we vliegen straks naar Loei. Dat ligt in het Noord Oosten ook wel Isaan gebied.we hebben 1,5 uur gereden, we hadden een akkoordje met het ventje van de fietsverhuur. Hij en zijn vrouw hebben ons keurig weggebracht voor een schappelijke prijs.
Gisterochtend hebben we nog een rondje gefietst, maar het was zo heet, dat het niet leuk was.We hebben de fietsen ingeleverd en snel terug naar de airco in ons hotel. Wat gerommeld en de koffer weer ingepakt, klaar is klaar. Ik nog wat gelezen, ik lees Het geheim van Zionsburg (in Vught).
Sjef naar het strand. Later ben ik ook nog even gegaan. Wat een happening daar. In het weekend komt heel Bangkok hierheen, het is net Scheveningen! Alle hotels vol, parkeerterreinen en restaurants vol. Dan komen ze in joggingpak naar het strand. Zitten onder parasols die dakpans gewijs tegen elkaar staan, met van die ouwerwetse strandstoelen met zo’n hangmatje, zodat ze maar geen greintje zon vangen. Want als je bruin bent, dan ben je arm. De arbeiders zijn bruin, die werken buiten.
Wel dan zijn ze gesetteld onder zo’n parasolstraat, gaan ze eten bestellen. Van nasi tot saté gamba’s fried rice en ga maar door. Als dat allemaal op is komt de wisky met of zonder cola. En dan.. wagen ze het in de zee te lopen, maar wel mèt kleren aan. Het is geen gezicht, een badpak zie je er niet! Dan drogen ze weer op en gaan ze opnieuw eten.
Ik had zin in een kopje thee, en dus gingen we naar Coco een tearoom/ koffietent die bij het hotel hoort. Green tea please. Sorry mam, no have today. Only mint tea. Nou ja vooruit dan weer. Dan mint tea. Krijg je een hele pot, van 1 éénkops zakje, het bekende slootwater. Niet zo lekker dus.
‘S avonds niets gegeten, ik was een beetje misselijk, waarvan? Geen idee. Het is gelukkig weer over, na een lange nacht.
Enfin, we gaan zo boarden, en zullen we zien wat het wordt in Loei, vorige week was het er ‘s nachts 8 graden. Heerlijk slapen zonder airco denk ik dan maar.
Na een goede vlucht van een goed uur, en per persoon 2 maaltijden (rara?) zijn we in Loei aangeland.na 5 minuten wachten hadden we de bagage al, vanaf een ieniemie bagagebandje.
Nu eens een taxi vinden, niet dus. Tot we de vrouw zagen waar Sjef naast in het vliegtuig zat. Zij spreekt Engels. Ze moet samen met een reismaat ook in een taxi die ze al besteld heeft en wij mogen mee. Mooi! Ze blijkt lady monk te zijn en gaat de big buddha bezoeken 60 km hier vandaan. Voor 100 bath zijn we al snel bij ons appartement. Ziet er prima uit, al heeft inchecken wat vieten in de aarde, de jongeman spreekt geen Engels. Maar mijn speak thai-app biedt uitkomst. Na wat heen en weer gedoe belt hij iemand op, ik krijg de telefoon en iemand spreekt Engels. Dan is alles zo geregeld! We betalen en krijgen de sleutel. Groot appartement met alles erop en eraan. Inclusief een scharrelkippenfokkerij aan de achterzijde! De hanen kraaien nog even en dan is het stil. Ben benieuwd morgenvroeg, ik doe mooi mijn oordoppen in.
We eten nog een noodlesoepje op een straatrestaurant naast het politiebureau.Lekker!
We zijn nog even naar de stad gelopen, dankzij een vriendelijke Engelsman, een goed adres voor koffie gevonden. En dan maar weer terug.
Zo langzaam aan bedtijd, morgen fietsen scoren en eens verder kijken!

1. Ria:
    11 februari 2018
    Buiten een beetje misselijk gaat het goed zo te lezen, morgen verse kipfileetjes??? En dan lekker fietsen, wij zijn vermaken ons een paar dagen in Alkmaar, groetjes en tot het volgende reisverslag.
  2. Co:
    11 februari 2018
    Goed boek, heb jij wat te doen tijdens jouw siesta