6. Sjef en Janny in Thailand, Loei

12 februari 2018 - Loei, Thailand

Dit guesthouse heeft geen ontbijtfaciliteit, en aangezien we alleen maar 2 yoghurtjes in huis hadden, moesten we te veld voor ontbijt. Ik had me voorgenomen vandaag fatsoenlijk te eten, d.w.z. géén noodlesoup als ontbijt. Dus wij op onze superfietsen naar de stad, dat is 10 minuten.
De fietsen hebben we trouwens van de eigenaar te leen, een mountainbike voor Sjef en een herensportfiets voor mij. Ik slinger hendig mijn been over de bagagedrager en hup ik rij weg. Eraf jumpen gaat iets minder goed 😳.
Dus wij bij diverse tentjes geïnformeerd naar breakfast, maar no have sir, op het request gekregen. Zo ging mijn voornemen dus al in rook op en belandden we bij de 7/11 en hebben daar sandwiches en water gekocht en buiten bij het benzinestation opgegeten, hoe romantisch weer!
Verder met de fietstocht! Een rotonde met links verkeer blijft toch een lastige, maar gelukkig hebben ze hier blauwe fietspaden, ze zijn er en houden gewoon ineens op, maar ja!
Op naar de tourist informatie, die hadden we snel gevonden, we verstoorden klaarblijkelijk de rust, er waren 4 gasten, liggend aan hun bureau, met de telefoon in de hand. We kwamen binnen en ze veerden op. 1 sprak een beetje Engels, de andere deed het met Google translate. We kregen prachtige folders, allemaal in het Thais. Een tour boeken dat kon niet. Enfin we hebben het maar voor lief genomen en zijn het park in gefietst. Hier zijn ze het flowerfestival aan het opbouwen. Prachtig, een bloemenzee, het lijkt de geraniummarkt wel, ze hebben er zelfs (sier) boerenkool bij staan, en de rest is alles perkgoed zoals wij in onze bakken doen zodra het lente wordt.
Kostelijk hebben we ons vermaakt aan de rand van het water, kijkend naar de opbouw van een fontein. 2 mannen, met zwemvest aan waren er mee bezig. Toen het klaar was, kwam de shampoo tevoorschijn en werd er al drijvend haren gewassen, zo dat ook weer gedaan! Allerlei stroomdraden liggen bij bossen in het water,kan allemaal zo maar, ongelooflijk. Toen we weggingen spoot de fontein prachtig!
Doorgefietst naar een koffietent, het recept kennen jullie wel, vandaag met taartje,rijst en een kwakkie witte saus erbij. Ondefinieerbaar en niet gegeten!
Met een grote omweg terug gefietst, leuk om te kijken wat mensen allemaal doen, winkeltjes hebben en markten houden.
Vanmiddag lekker gelezen en even geslapen. Sjef is nog een eindje gaan fietsen.
Soigneren, kopje thee zetten en tijd voor diner. En dus vanavond naar een sjiek restaurant. Het heet Leo en heeft een buitenterras. Heerlijke vis genomen, Sjef kip met cashewnoten, en gebakken groenten, die ik besteld heb, ook dankzij mister google translate. Zit je in een restaurant, komen er allerlei venters voorbij met etenswaar, moet niet gekker worden, sandwiches koekjes en tenslotte nog 6 keer lootjes voor de loterij. Een en ander omlijst door live muziek. Het zijn net de Blue Diamonds en ze zingen zelfs zoiets als Ramona!
Het koelt goed af en we besluiten naar huis te fietsen.lampjes aan en koplamp om de nek, goed gezien worden, alhoewel meeste straten wel goed verlicht zijn. Daar gaan ze weer die 2 Farang, soms besef ik dat we hier enorm opvallen :-) .
We zijn dus weer veilig thuis en maken ons op voor een nieuwe nacht op onze spijkerbedden. Zo hard als steen, schijnt gezond te zijn. Verder is het hier prima. We hebben in de badkamer 3 douchekoppen, 1 kleintje voor warm water, een regendouche met koud water en nog een grote massagedouche eveneens met koud water. Mij hoor je niet klagen!
We facebooken nog even het laatste Carnavalsnieuws, zie dat alles gewoon doorgaat, ook zonder ons, gelukkig met goed weer. Veel plezier nog en kom weer veilig thuis!