8.. Sjef en Janny in Thailand, Chiang Khan

14 februari 2018 - Chiang Khan District, Thailand

9. My lucky day! én Valentijnsdag!

Toen we gisteravond naar bed gingen, heb ik tot Budha gebeden en bloemen en wierook beloofd, als ik vandaag een zachter bed zou krijgen. Ik ben maar weer op die geselplank gaan liggen en uiteindelijk in slaap gevallen tot 4 uur vannacht. We hebben de deur open staan, lekker koel, maar dat betekent ook - ondanks oordoppen - dat ik dan wakker ben. Van het hanengekraai, er zitten er wel 30 aan de achterkant, maar ook van de stank van rook en lawaai. Hier vlak achter zit immers de tempel en de monniken staan nog vóór zonsopgang op om te bidden en te bedelen voor eten. Dus, duw ik mijn dopjes nog iets dieper en draai me om op de plank en dan val ik wel weer in slaap. Maar na 3 nachten zijn we er wel klaar mee. Al mijn knoken doen pijn!

Vandaag zijn we vertrokken met de taxi van Loei naar Chiang Khan, 100 km verderop aan de oevers van de Mehkong. Het ritje duurde een klein uurtje en we waren verrast! We hebben een schitterend hotelletje in een origineel teakhouten huis, leuke inrichting, met terras aan de rivier Heerlijk! het heet With a View. De voorkant ligt aan Walking street.
Maar.. de allergrootste verrassing was wel dat er 2 prachtige boxspring bedden stonden! Heerlijk zacht! Oh wat was ik blij! Mijn gebed is verhoord. Dat van Sjef trouwens ook, ik heb ook voor hem gevraagd.

Dus toen we bij de tempel kwamen heb ik een bosje Afrikaantjes gekocht ( mag je dat trouwens nog zo noemen? Negerzoen mag toch ook niet meer?).
Schoenen uit en naar binnen. Netjes neergelegd en een stokje wierook aangestoken, en tegen alle bellen aangeslagen! Beloofd was beloofd!

Toen we weer buiten stonden kwam er een vrouwtje met staatslotjes langs, aangezien het vandaag my lucky day is, heb ik er één gekocht! De 16 e is de trekking. De twee Thai op de foto hebben me heel vriendelijk uitgelegd, wat ik kan winnen en hoe ik dat op internet terug kan vinden. Dus het is nog even spannend. 6 miljoen thaise bath is de hoofdprijs.

We hebben lekker geslenterd, langs de rivier en door het stadje, het is zo’n lazy sfeertje hier, dat ons herinnert aan toen we voor het eerst hier kwamen, in Nongh Khai.

In het hotel moeten de schoenen uit, die staan allemaal op een rekje, en je kunt slippertjes aan doen van het huis. Nou, ik neem die van mezelf wel!
De mensen zijn erg vriendelijk hier. Je hebt zo aanspraak. Kleine kindjes moeten groeten. Doe dan wai, zeggen ze, en dan moeten ze de handjes tegen elkaar doen, en sawadika tegen me zeggen. Net zo iets, als “ zeg maar netjes Houdoewor!”
Vanmiddag geluncht in een eettentje in Soi 17, (Soi is straat). Ik weet niet hoe het allemaal heet, dus maar aangewezen wat 2 jongens zaten te eten. Kwam er net een blanke man voorbij, die werd aangesproken en vroeg wat we wilden eten. Een Australier, die Engelse teacher is hier. Dus onze bestelling kwam prima door. En het was heerlijk.

Zo hebben we maar wat aangelummeld. Vanavond de prachtige zonsondergang gekeken, kan er niet genoeg van krijgen, dat is zó mooi. Aan de praat geraakt met een Belg die in Luxemburg werkt, samen met zijn Thaise vrouw. Ze hebben vakantie hier en komen uit Korat. Zijn ze al 4 keer tegengekomen!
Vanavond gegeten in een onbestemd druk restaurant, soep en kip, maar mwah, niet zo lekker! Morgen verder kijken. Morgen gaan we weer fietsen, de fietsen krijgen we bij het hotel. We hebben gelijk nog een nachtje bijgeboekt, zulke bedden krijgen we nergens meer 🍀🍀.

Nu zit ik in de “ lobby”, annex ontbijtruimte en ik denk dat zo het licht uitgaat. Alles is schoon en staat al klaar voor morgen.

Mijn verhaal is klaar, en zoals de man in de auto net tegen ons zei: Good night and good luck for you tomorrow!

1. Annemarie:
    14 februari 2018
    heerlijk weer om te lezen!

Geniet van jullie lekkere bedjes xxx
  2. Ria:
    15 februari 2018
    na zo'n dag zullen jullie wel heerlijk geslapen hebben, en nu op de fiets, verder genieten maar, houdoe
  3. Heidy:
    15 februari 2018
    Wat fijn dat jullie nu zo,n lekkere zachte bedjes hebben.
    Fiets ze morgen , hoedouwor