9. Sjef en Janny in Thailand, Chiang Khan

15 februari 2018 - Chiang Khan District, Thailand

10. Sjef en Janny in Thailand, Chiang Khan

Poeh! Heet! Geen wind!
Na een onrustige nacht, in mijn zachte bedje nog wel, toch maar bijtijds eruit. Eindelijk weer eens lekker ontbijtje en vroeg op pad.

Vannacht om 4 uur werd ik gewekt door het gezang van de monniken. Zij bedelen om voedsel, en als je wat geeft krijg je de zegen. Zonder zegen kan ik het ook wel doen, dus ik ben lekker in bed gebleven. Die bedelarij s morgens vroeg is hier een toeristenattractie. De monniken varen er wel bij!
Kijk maar eens, hier zie je hoe dat gaat. Op alle plekken in deze trailer zijn we al eens geweest. http://www.romancingtheglobe.nl/aflevering/thailand/

Vanmorgen besluit genomen om morgen hier weg te gaan. We gaan naar het oosten van de Isaan, we willen de bloeiende lotussen zien daar.. Naar Udonthani , dan moeten we met de bus naar Loei en daar overstappen.
We moeten even zoeken waar de bussen komen hier, straks als we een fiets hebben.

We zijn weer een fiets gaan scoren, ons hotel heeft alleen 2 racefietsen, tubes en derailleurs. Iedereen gebruikt ze, dus kan niet goed zijn.
We hebben langs de Mehkong getoerd. Goed aangelegd fietspad. Tot het stopte. Bij de Marinebasis. Nu hebben we al de ervaring op de luchtmachtbasis in Pruachuap Khiri Kahn, dat je gewoon die basis op mag. Dus gevraagd en ja hoor, langs 2 grote doggen, mooie weg gevonden, die weer eindigde aan de highway. Daar bij een restaurantje een kopje citroenthee gedronken, mèt een lekker taartje, want Bea is vandaag jarig, en dat vieren wij!
Verder.. fietsen langs de vluchtstrook, niet zo fijn, dus maar weer zelfde weg terug over de basis.

Missie: ATM pinnen, want we moeten het hotel nog betalen.
En een pancake met banaan. Nou beiden niet gelukt.
Wandeling naar de andere kant, langs het water, ook mooi om die kano bootjes te zien die drijven met en zonder motor tussen de  draaikolken.
Sjonge wat is het heet!
Vanmiddag gebruikt om alles uit te stippelen en een hotel te vinden daar. Er is dus niet zoveel gebeurd vandaag.

Nog wel hebben we een raadsel: ondanks de hitte lopen ze hier met mondkapjes op. Praten ze ook nog eens zacht, versta ik er niks van, trouwens spreek ook geen Thai 🤓.
Zouden ze bang zijn voor bacteriën, verkouden zijn, rotte tanden hebben, uit de mond stinken, of bang zijn voor besmetting? ik weet het nog steeds niet!

We waren ook nog even bij de 7/11 supermarkt, daar is een ATM! En binnen 3 man personeel achter de toonbank. Eentje had er heel veel puistjes, en nadat ze ons had geholpen, snel naar het spiegeltje dat verdekt hing achter een prijslijst, om nog eens lekker te knijpen. De andere jongen, die was bezig zijn kapsel in de plooi te leggen. Kan allemaal hier, niemand die er wat van zegt.

Vanavond de fietsen weer teruggebracht en er tegenover een cola besteld in een mooi restaurant. Komt daar moeder binnen, commandeert hier en daar, loopt naar achterin, klapt een stretcher uit, fan aan en de tv aan en gaat daar lekker ff. chillen, kan allemaal hier!
Vanavond terug om daar te eten en ze was weg!
Heerlijke Padthai genomen en Sjef kip met gember en fried rice, én soort verse spinazie.
We gaan naar onze kamer, morgen vroeg dag, de tuktuk komt om half 9, de bus vertrekt om 9.00 uur.
Ik ga genieten van mijn zachte bedje!

1. Ria:
    15 februari 2018
    Ik zou zeggen geniet van je bedje en morgen gezond weer op. En dan waarschijnlijk weer een avontuurlijke dag🤓, we blijven jullie met plezier volgen, houdoe
  2. Heidy:
    15 februari 2018
    Ben zeer benieuwd waarom die mondkapjes, wellicht komen jullie daar in de loop van de vakantie achter. Ik blijf jullie met plezier volgen, houdoe war
  3. Liesbeth:
    16 februari 2018
    Het zou zo maar de tempel kunnen zijn waar Jack (Patricia) heen gaat, je zitten daar toch in de buurt?
    Ben weer benieuwd wat je vandaag weer gaan doen.
    Doei ....