Sjef en Janny waren in Thailand, back home

17 maart 2018 - Vlijmen, Nederland

Van enkele lezers van mijn reisblog kreeg ik de vraag of het verslag nu klaar was. Eigenlijk was het nog een open eind.

Reden was dat ik na de vlucht van 2 x 6 uur hoestend het vliegtuig uit kwam en me meteen ziek voelde. Thuis gekomen ben ik bed in gekropen, en er een etmaal heb vertoefd, en toen pas langzaam wakker ben geworden. Uiteindelijk hoestend mijn schoenen aan trok en het pats in mijn rug schoot en ik dus geen kant op kon.

Niet helemaal een thuiskomst waarvan ik had gedroomd. Inmiddels zijn we al weer 10 dagen verder en ben ik weer de oude. Ik ben weer gestart bij Canon en heb mijn oude rituelen weer opgepakt.  Het weer werkt niet echt mee, want vandaag 17 maart ligt er sneeuw en is de gevoelstemperatuur min 10.

Al met al kijken we terug op een heerlijk verblijf in ons geliefde Thailand, waar toch, sinds ons eerste bezoek in 2006 heel veel veranderd is. Het was een hele ervaring om zo lang weg te zijn en jullie ons zo gemist hebben. Maar het is ook o zo fijn om eens onder te duiken, geen krant te lezen geen nieuws te kijken en maar mee te gaan met de flow van de dag, een eindje te fietsen, een stokje te eten, op een strandje te zitten en verwend te worden, in het besef dat je aan de andere kant van de wereld bent.

en het allerfijnste dat ik kan melden is dat, behalve een verdwaalde kakkerlak, hier en daar een overstekende slang en de ratten in Bangkok, ik niet één confrontatie met een eng insect heb gehad!

We hebben fantastisch gehad, ervaringen om nooit meer te vergeten. Of er nog een vervolg op komt, kan ik nu niet zeggen, dat hangt van heel veel factoren af. De toekomst zal het leren. Het feit dat ik alles opschrijf heeft ook te maken met het verwerken van alle indrukken, elke dag weer. Soms lees ik ze terug, ook van andere jaren en dan denk ik, heb ik dat allemaal opgeschreven, wat leuk! Misschien komt het boek er nog ooit, wie weet!

Ik dank jullie voor het meeleven en jullie support en ik zou zeggen ik meld me weer als er wat leuks in onze reisplannen te vertellen is.

Bij deze is het blog dus weer gesloten! Sawadika!🌴🌅😘

1. Ineke van den Heuvel:
    17 maart 2018
    Ik wil je nog bedanken voor dit kostelijke reisverslag. Ik heb er heerlijk van genoten!!!!
  2. Annemarie:
    17 maart 2018
    Ik hoor vanavond graag jullie verhaal onder het genot( hoop ik) van een Griekse maaltijd x
  3. Ria:
    17 maart 2018
    Jammer van het einde van jullie vakantie, maar ook dat is weer goed gekomen, en kunnen jullie met veel plezier terug kijken, zoals ik ook met veel plezier het reisverslag heb gelezen.
  4. Brigitte:
    19 maart 2018
    Kapkunka voor alle mooie verhalen!