1 Thailand. Sjef en Janny vertrekken weer!

8 februari 2016 - Tambon Tha Le Chup Sorn, Thailand

Zo daar begin ik maar eens aan het verslag van onze eerste dagen op weg en in Thailand.
Op 4 februari om 22 .00 uur zijn we vertrokken, met Emirates A 380 via Dubai naar Bangkok. De reis is prima verlopen, kleine 2 uur om over te stappen, maar alles op dezelfde gate, dus simpel.
En dan is het opeens 3 uur later dan in Nederland, en raak ik langzaam het tijdsbesef kwijt, vooral als we dan in het vliegtuig naar Bangkok zitten en we als ontbijt een hele warme maaltijd krijgen voorgeschoteld.heerlijk, soort ravioli met paddenstoelen, lekkere saus, ik had vegetarisch besteld, je kunt dat bij boeken allemaal aangeven, zo geweldig! Sjeffie was iets minder blij, die kreeg een moot zalm met groenten. Ook lekker, maar niet als ontbijt hehe.
Mooi op tijd geland, en dan naar immigration, met je ingevulde kaartje in een Eftelingrij wachten. Goedgekeurd! Thailand binnen, bagage halen.
Meteen simkaartje gekocht, dat scheelt heel veel. 2 gb om te gebruiken, lekker google bij de hand.
Op naar de airportlink,  en naar het Eastin hotel in Makkassan in Bangkok.
Daar zijn we na 5 haltes, eruit in in de taxi. Het is weer trafficjam, we zijn vlakbij het hotel volgens googlemaps, maar de chauffeur weet de weg niet... Dus wij hem er doorheen geloodst. Na een kwartier in de file, staan we weer op het vertrekpunt. Opnieuw en nu rechtsaf! En ja daar zijn we er binnen 5 minuten. Eindelijk geen gesjouw meer, daar hebben ze hier de bell boys voor!
Mooie kamer, Charuda heeft weer goed gezorgd!
Eerst naar het restaurant want die sluiten om 10 uur. Pad Thai besteld, maar mm smaakt niet zo lekker als op straat.
En dan, douchen en in een echt bed slapen!

In de ochtend, de drop voor Charuda gebracht op het kantoor van Thailand direct, waar ze werkt. Geïnformeerd wat een autorit naar Ban Sapan kost, maar 150€ vinden we te duur.
Dus we besluiten met de minivan naar Hua Hin te gaan. Vertrek bij Victory monument in BKK.
Sjef zal taxi regelen en loopt naar buiten. Even later zitten we in een comfortabele taxi die ons helemaal gaat brengen naar Ban Saphin, 600 km verderop. We hebben goed gepingeld! Comfort is ook wat waard, we zijn al zo lang onderweg!
6 uurtjes later zijn we er. Wat een prachtig resort, aan het strand! Baan Klaow heet het. We worden naar een fonkelnieuwe bungalow gebracht, echt super!
Alleen de waterleiding is nog afgesloten, dus (nog) geen douche...
Er komen 3 Thai en na wat gerommel en geroep naar elkaar, zie daar, het water loopt!
We hebben alles een kwartier laten lopen, tegen legionella.
Bagage neergezet en aan de wandel, het beste tegen dikke enkels. Even, naar de 7 Eleven voor wat boodschapjes en een spuitbus tegen muggen en Thaise DEET. Een half uurtje heen én een half uurtje terug. De Thai verklaren ons voor gek!
Onderweg eten we een vers gebarbecuede platte kip, heerlijk! Wat verse kleine banaantjes voor energie voor de wandeling. Het is hier prachtig! Morgen nemen we de fiets en gaan we eens rondkijken.
Terug op het resort, dan aan het strand ligt, met alleen een wegje ertussen, nemen we een lekkere maaltijd. Sjef zoetzuur met kip, ik verse crab met curry, heerlijk! De rekening : 6€ totaal, kanniewaarzijn!
En dan, slaat de jetlag toe! Eindelijk mijn bed in, dat keiiiii-hard blijkt te zijn! Niks van gemerkt!,

Midden in de nacht schrik ik wakker van een hoop kabaal op het dak! Wat zou dat nou weer zijn? Ik denk apen! Maar ben te sloom om te gaan kijken. Ze lopen en springen echt over het dak...
Maar, zoals de Thai altijd zeggen, het gaat, zoals het gekomen is! En het wordt weer rustig.