27. Sjef en Janny in Thailand

5 maart 2018 - Lat Krabang, Thailand

27. écht laatste dag, van Cha am naar Bangkok, Lat Krabang

Met al dat gedoe van gisteren, slecht geslapen. Ergens in het gebouw stond de hele nacht een machine te ronken. Haha, nee, het was niet mijn reismaat. Die zoemt als een bijtje. Ben ik dan heel jaloers op hoor, als ik om 3 uur nóg loop te spoken.
Vanmorgen om 7 uur liep de wekker af, en ik wist écht niet wat er gebeurde.
Ontbijt, inpakken en wegwezen.
De taxi mooi op tijd en 10 minuten later waren we bij de bushalte.
Het is een aanrader, die airportbus. Keurig op tijd, en super-de-luxe stoelen, lekker airco en binnen 2,5 uur waren we er. En dat voor nog geen 20€ voor ons samen.
Op het vliegveld even een sandwich, ☕️en een mango smoothie en naar het meetingpoint van het hotel. Zo gaaf, dan staat er gewoon op een van de drukste airports van de wereld, weer een ventje te wachten, met een bordje met VIGUURS erop.
We gaan mee in het busje en 10 minuten later zijn we in het Mariya hotel. Een aanrader, niet het goedkoopste maar, prachtige kamer, keuken, magnetron koelkast, gratis koffie thee en quuksqes 😜. En.. heerlijk zachte bedjes.
De koffers gereorganiseerd. Jeans eruit, dichte Nikes, sjaal, windjack, sokken, alles bij de hand.
We moeten al heel vroeg op. 6.30 uur ontbijt en 7.00 uur in het busje. Het is hier keidruk op het vliegveld en met name douane etc. duurt lang. We hebben onze tijd hard nodig.
9.30 uur vertrekken we.

Alles is klaar en we gaan nog even buiten kijken, wat een heksenketel, wat een verkeer.
We zoeken een oversteekplaats, want de snelweg overlopen, dat gaat hier niet.
Yes! Eveningmarket! Daar hadden we nou even zin in. Het is nog maar 34 graden en over een uur donker, de zweetdruppels lopen zo mijn rug af. Maar mooie Adidas schoenen gescoord en nog wat andere bestellingen. En een roerschep voor in de wok. Voor als ik Thais ga koken. Handig ding.
Nu nog missie, wat eten we? Hier is het een rage, hotpot. Een pot met kokende bouillon op houtskool, en een bord met vlees etc. Soort fondue. Mm. Niet zo’n zin in.
Op de markt me de zenuwen geschrokken van een campingbed vol met levende torren voor de frituur. Ik sta ze gebakken te bestuderen, kijk opzij en ja hoor! Brr, ondanks de hitte kippenvel. Sjef komt niet meer bij. Wacht maar..!
We nemen noodlesoepje, met verse kruiden en groenten. Onder een afdakje. De bediening staat te giechelen, wie gaat er Engels met mij praten? Menukaart? Neen hebben ze niet. Doe dan maar soep!
En die was lekker. Dus afrekenen en richting Maria.
Dan komen we langs frituur met patat en kaas. Al steeds willen proberen. In plaats van mayo, vloeibare kaassaus, of zoiets. Best lekker.
Ons leven weer gewaagd met oversteken. We klampen gewoon een Thai aan, om mee te lopen, gaat meestal goed. Eerst rechts, dan links kijken.
In het hotel nog ☕️☕️ for free nog wel, en dan naar de kamer, even geen herrie, heerlijk!
Passen en meten om de nieuwe aanwinsten in de koffer te krijgen, maar het lukt. Alles staat klaar.
De wekkers staan op half 6 en dus, moet het licht vroeg uit vandaag.

Deze dag was eigenlijk een veel leukere afsluiting dan gisteren. Dat maakt een hoop goed.
We kijken terug op een supertijd hier in dit fantastische land van de glimlach.

Thuis is er ook veel gebeurd, leuke en minder leuke dingen. In 4 weken kan er veel gefeest en gerouwd worden. Als we morgen veilig thuis zijn, is iedereen en wij ook blij. Maar diep in ons ❤️hadden we eigenlijk,  nog best even kunnen blijven…
Maar om al mijn schatjes weer te zien, daar vlieg ik graag de halve wereld voor rond!
We will be back!

1. Annemarie:
    5 maart 2018
    Veilige reis en tot volgende week!
    Ik weet nu al wat ik ga koken of......frituren eigenlijk, wahahaha.
  2. Ingeborg:
    5 maart 2018
    Goeie reis naar huis Janny en Sjef ! Enne dat we maar veel samen mogen lopen in het Bossche op je nieuwe schoenen :)
  3. Liesbeth:
    5 maart 2018
    Goeie, veilige vlucht, lopen van de week wel even binnen.
  4. Ria:
    Mooie reis om op terug te kijken, goede thuisreis en we zien elkaar 20 maart
  5. Jeanne:
    Veilige terugreis
    En bedankt voor je mooie verhalen
    Wij vliegen morgen naar onze andere schatjes in Nederland
    En we zullen de schatjes hier weer een lande tijd moeten missen