15. Sjef en Janny in Thailand, Ban Laem

21 februari 2018 - Ban Laem District, Thailand

de was heb ik ook weggebracht15. Ban Laem Chomtalay Resort.

Wat en verademing! Het is echt geweldig mooi hier. Ook weer zo’n plek waar de internationale toerist niet komt.
Vannacht beter geslapen. Omdat ik eergisteravond een 🐜kakkerlak zag rennen door onze kamer, had ik doodstil in mijn bed gekregen, en slecht geslapen want één is nooit alleen!

Dus gisteren een extra grote bus spray gekocht en Sjef, mijn held, heeft flink gespoten.
Typisch, want het hotel was prima. Maar heel Bangkok is vergeven van ongedierte, en naast onder en achter ons zaten restaurants en overdag van die etenskarretjes voor de deur. En dat x tropen, is niet gek. Allemaal prima, maar niet in mijn slaapkamer dus!
Ik heb niets meer gezien.

Taxi genomen naar het zuidelijk busstation, daar ging alleen een minivan naar Petchaburi, hier vlakbij. Dus, ja, weinig keus dus doen dan maar.
Zo’n busje voor 10 personen.Voor 3 tickets ( 2 en 1 voor de bagage) 300 bath. Dus geen geld.
Ik heb meteen mijn ogen gesloten, wat een kamikaze chauffeur was het weer!
Hij zou ons naar Ban Laem brengen en bij het resort afzetten. Geweldig! Alleen hij wist niet waar het precies was, dus ik moest opbellen, niet 1 -2 -3 keer maar wel 5 keer. Enfin uiteindelijk, mèt bijbetaling, en terecht! Gevonden! Zoals altijd, is het weer goed gekomen.

Het is een prachtige natuur hier. Veel rijstvelden en zoutvelden, maar veel groener dan waar we vandaan komen.
De cabin, een grote vrijstaande hotelkamer, met badkamer en veranda, staat op het strand. Helemaal super!
Toen we aankwamen stond er een pot thee en allemaal lekkere zoetigheden klaar.

Hier kunnen we eens een paar dagen uitrusten! Er is er nog maar één naast ons verhuurd. De rest is leeg. Behalve een kater en een hoogzwangere poes, en de portier, wonen hier dus wij en nog 2 dames.
Alleen in het weekend is het druk hier, maar dan moeten wij hier weg, fully booked!
Dus we hebben alweer wat om over na te denken.
Maar eerst hier en nu. Hiernaast is een prachtig hotel, met een prima restaurant. Ook leeg, daar hebben we vandaag gegeten, heerlijke grote langoustines, recht uit zee.

Er zijn ook 2 fietsen gebracht, dus we kunnen er op uit. Moet wel, want we zitten hier ver van alles vandaan.

In tegenstelling tot de afspraak kon ik niet met creditcard betalen en moest er dus gepind worden.
Wij wisten niet waar een ATM was. No problem, Sjef achterop een brommertje, mee naar de pinautomaat.
Zo gaat dat hier, allemaal makkelijk.

Dus zo zitten we nu samen op de veranda, te luisteren naar het ruisen van de golven, te kijken naar de lampjes van de vissersboten de sterren en een klein sikkelmaantje, en horen we brulkikkers kwaken. Meer hebben we momenteel niet nodig!

Vanmiddag hebben we een flinke strandwandeling gemaakt, gewoon niemand tegen gekomen. Sjeffie geniet met volle teugen, dat snap je wel!

We gaan zo eens kijken of de bedden fijn zijn, dan is het plaatje compleet.
In tegenstelling to het weerbericht gisteren, was het een stralende dag, en is het nu een heldere nacht!

Veel groeten aan diepvries Nederland, we denken aan jullie😘🍀

Tot morgen!

1. Jannie:
    21 februari 2018
    Geniet even van een paar dagen rust, want volgens mij hebben jullie dat inmiddels wel nodig. Wij proberen ondertussen niet te bevriezen!
  2. Ria:
    21 februari 2018
    Toch fijn dat jullie aan ons denken, het vriezen valt nog mee hoor, de zon schijnt volop. Maar jullie genieten maar lekker verder, hopelijk nu zonder kakkerlakken, groetjes uit een zonnig den Bosch.
  3. Heidy:
    21 februari 2018
    Geniet van jullie rust, mooie weer, en hopelijk van zachte bedjes, houdoe