10. Sjef en Janny in Thailand, naar Udon

16 februari 2018

Gelukkig Chinees Nieuwjaar! Het jaar van de hond.
Er knalt de hele morgen al vuurwerk.

Het was wèèr vroeg vanochtend. Nieuwe gasten in het hotel, dus om 5 uur weer volop reuring vanwege die monniken. Tot half 7 blijven liggen en toen gezond weer op, want om half 9 stond de tuktuk voor de deur om ons naar het busstation te brengen. Het is frisjes, ik zie grote wollen mutsen en kniekousen. Wij bermuda en bloesje. De mist hangt boven de Mehkong, wat is het toch geweldig hier.
De bus staat klaar om te gaan richting Loei, busstation, daar een bus zien te vinden naar Udonthani. Ik zit, heb nog gezien dat we uit het station reden, en werd wakker 10 minuten voor 10, toen we er waren. Mooi, etappe één overleefd.

We stappen uit en ik ga kijken wanneer er de volgende bus vertrekt. Loop het “busperron” op en struikel bijna! Zit er achter een loket een dikke jongen me keihard uit te lachen. Ik er naar toe en hem vermanend lachend toegesproken. Where you go madame? Udon zeg ik. You hurry, 10 minutes!
Om 10 uur sharp, dus ik weer rennen naar Sjef, en we hebben de bus nog net gehaald. Uiteindelijk prima aansluiting! 4 uur to go, en deze bus was iets minder luxueus. Onze koffers staat voorin de bus, pal onder een grote foto van de oude koning, en een aantal bloemenkransjes, voor veilige ritten.mijn oranje olympics koffer is een goede aankoop, valt erg goed op!

Ik heb er circa 1,5 uur bewust van meegemaakt, en kwam dus redelijk fit eruit. Als hij een tussenstop maakt, dan komen er mensen aan boord met mango’s, gebakken rijst, saté en al het andere, kun je lekker knabbelen onderweg.
Ik ging ook nog even naar de wc, maar toch maar niet. Er waren alleen smoezelige opstap-hurk-wc’s, daar hou ik niet zo van.

Eenmaal op het (verkeerde)  busstation word je belaagd door tuktuk-drivers. Het enige wat ze uitbrengen is “toektoek” haha.

Dus maar ingestapt, brommer voorop wij in het bakje achterin, inclusief 2 koffers en 2 rugzakken.
6 km verderop zijn we bij het Charoen hotel. Ziet er natuurlijk iets minder mooi uit dan op het plaatje.5 verdiepingen hoog mét zwembad voor Sjef. De kamers zijn héél groot, mooie badkamer, maar de rest is aardig gedateerd, maar netjes. Dus o.k.

We gaan de stad in, naar Central World shopping center vlakbij. Beltegoed opgewaardeerd, bermuda gescoord kopje “groene” thee gedronken en weer terug naar het hotel, want vandaag is de missie: regelen voor morgen, naar het lotusmeer. Ik plaats een berichtje op facebook en in no time reactie van Dirk Hobo, een Nederlander die hier woont. Met hem maken we morgen een tocht erheen en daarna toeren we nog wat rond. Geregeld! Thanks to Facebook.

Dan nog optie eten: dat doen we in het hotel, net zo makkelijk en het was heerlijk! Rode curry met kip en gewokte groenten en fried rice, mét een Heinekenbiertje, smaakte prima. Vermaak er gratis bij, in de vorm van karaoke! Een hele familie viert opa’s verjaardag, inclusief taart en rode rozen.
En ze zingen ook voor hem, karaoke. Zie de video maar eens.
Wist je trouwens dat je hier op karaokeles kunt gaan? En je kunt een privécabine huren om met een groepje te zingen! Leuk voor het personeelsuitje, Heidy!

We worden morgen 7.30 uur opgehaald, want hoe vroeger je komt, hoe mooier de lotussen zijn. Als het warmer wordt dan gaan ze dicht. We gaan er een mooie dag van maken! Dit stond op mijn bucketlist en hiervoor zijn we speciaal gekomen.
Ik zal het jullie morgen vertellen!

1. Jannie:
    16 februari 2018
    Geniet morgen van "roze" zaterdag: de kleurenpracht van de bloemen schijnt fantastisch te zijn!
  2. Ria:
    16 februari 2018
    Was je bijna een gevallen vrouw, wel uitkijken hè. En tot morgen, houdoe
  3. Heidy:
    16 februari 2018
    Goede tip janny, voor ons personeels uitje, zal t onthouden
  4. Nicole:
    17 februari 2018
    Volgens mij hebben jullie een heerlijke vakantie. Geniet ervan