17. Sjef en Janny in Thailand, Ban Leam

23 februari 2018 - Ban Laem District, Thailand

17. Ban Laem, regen?

Mooie wolken waren er opeens, gisteravond al. Vanmorgen was het flink bewolkt, en we hadden gehoopt dat het zou gaan plenzen, een uurtje, leek me best lekker.
Maar na dat uurtje stond de zon alweer te shinen.

We zijn dus weer op de fiets gesprongen, die van Sjef overigens weer nagekeken, en voorzien van een nieuwe band. Dus fooitje voor de  concierge en de dame die voor ons zorgt.

Vandaag straatje uit en bruggetje over en dan verder kijken. Wat een verrassing, want daar stroomt een riviertje en is de vissershaven.
Allemaal krakkemikkige vissersbootjes, wachten op hoog water. Ze zijn de netten aan het klaarmaken. We gaan door en komen aan de doorgaande weg. Een fiets staat geschilderd op de vluchtstrook, dus daar rijden we weer. Op een gegeven moment een straat in gefietst, langs een mangrovebos en komen we uit op een strand.
Niks te beleven, dus terug.
Eens even ☕️☕️time, en we vinden een chic resort, moet je voorstellen dat Opiie en Jopie daar dan op 2 oude fietskes aan komen rijden. Iedereen kijkt, en soms moeten ze keihard lachen. Ik kijk dan iet wat geïrriteerd, met een glimlach, en dan binden ze in!

Nou we kwamen net op tijd, want daar waren ze filmopnames aan het maken, met een crew van wel 15 man.
Of het een promofilm was, of een soap, of dat Jackie Chan er van het dak zou komen springen, spannend, maar we zijn er niet achter gekomen.
Dus, time to go! Links rijden, we herinneren elkaar eraan, want de automatische piloot staat meteen aan. Deftig fietsen we weer weg.

We passeren een visrestaurant, pal aan het haventje, dat wordt smullen! We bestellen gamba’s met cashewnoten, gewokte groenten en een omelet met gamba’s en rijst. Verrukkelijk!

Lekker fris briesje, en een obertje met een enorme knoopoorbel en dus een ruim uitgezakte oorlel. Sjef vindt dat afschuwelijk!

We gaan naar huis, en omdat het bewolkt is, gaan we lekker op het strand zitten, in de ligstoelen, onder de parasol. En ik word anderhalf uur later wakker en ben verbrand.

Onze verzorgster heeft inmiddels 2 kokosnoten met een rietje gebracht en een schaaltje met iets grijs, blubberig of er zand op zit, of het net op de grond heeft gelegen. En nog een schaaltje met grijze jelly pudding en verbrande sesamzaadjes. Maar lekker!

Zo levert een fooitje altijd weer wat nieuws.

De nederzetting hier is nog steeds leeg, de invasie die ze beloven zal morgen dan nog moeten komen. Over verhuizen is niet meer gesproken, gepoetst is er in cabin 6 volgens mij niet meer. We zijn dus erg benieuwd. Hier hebben we elke dag schoon beddengoed en het is echt brandschoon.
8 stuks wasgoed voor 300 bath (6 €).

We wilden vanavond terug naar het vistentje, helaas, toen we aankwamen was hij al gesloten. Dus maar bij het restaurant hiernaast gegeten. En daar is het ook prima.
Flesje Heineken erbij, slaap ik misschien wat beter zo meteen.

Er lopen hier een grote kater en een zwaar-zwangere moederpoes. Ze kunnen elkaar niet luchten of zien, de kater loopt de poes als een loopse teef maar achterna. Zij haalt af en toe uit en gromt. Ben benieuwd of ik de jonkies nog zal zien. Ik heb ze de gamba staartjes maar gevoerd.

Vandaag hebben we contact gehad met Paul, hij woont in Cha am en is reisgids. We gaan maandag in Cha am ( half uurtje verderop) wonen voor een paar dagen, en hij zal met ons een tour maken naar een mooi gebied.
Dus nog 2 nachtjes hier en dan zoeken we weer wat reuring op, en gaan we aftellen richting home, maar eerst nog 9 dagen to go!

1. Ria:
    23 februari 2018
    Ziet er weer goed uit, Sjef niet zo ernstig kijken 😄, veel plezier nog en tot morgen, houdoe. O, ja hier vriest het.